UX/UI a Service Design keretrendszerében 12 hetes képzés

Visszajelzésed fontos számunkra! Kérünk, hogy adj visszajelzést csillagokkal és/vagy szövegesen is!

Képzési adatok

UX/UI a Service Design keretrendszerében 12 hetes képzés (becsatlakozás)

óraszám: 12 óra

kezdés: 2025. február 11.

vége: 2025. május 13.

ütemezés: heti 1 alkalom, keddenként 17:00-18:30
1. alkalom: 2025.02.11 2. alkalom: 2025.02.18 3. alkalom: 2025.02.25 4. alkalom: 2025.03.18 5. alkalom: 2025.03.25 6. alkalom: 2025.04.01 7. alkalom: 2025.04.08 8. alkalom: 2025.04.15 9. alkalom: 2025.04.22 10. alkalom: 2025.04.29 11. alkalom: 2025.05.06 12.alkalom: 2025.05.13 (2025.03.04 és 03.11. elmarad)

Miről szól a képzés?

12 hetes képzés egy gyakorlatorientált tanfolyam, amely a legkülönbözőbb helyzetekre fókuszálva, elsősorban azoknak szól, akik már befejezték a UX videós oktatóanyagot. Ezen a gyakorlatorientált tanfolyamon olyan UX tervezőkké válunk, akik felhasználói felületeket terveznek, de képesek a Service Design átfogóbb spektrumában is hatékonyan részt venni. Az élő alkalmak során minden órán frissítjük a tudásunkat elméleti alapozással, versenypiaci tapasztalatokkal, majd a hangsúly átterelődik a co-operatív tevékenységekre. Közösen és csoportokban rendeződve gondolkodunk, workshopolunk, elemzünk, és oldunk meg feladatokat. Emellett önálló feladatok elvégzésével zárul a tanfolyam. Az így létrejövő prototípusok hasznos tartalomként fogják megtölteni a portfóliónkat. Ennek elkészítéséhez egy rendkívül sokoldalúan használható praktikus eszközt is megismerünk.

A tréning tematikája

  1. A UX és a Service Design kapcsolata, és a csoportdinamika kialakítása
    -. A tematika bemutatása                                                      15
  1. Csoportok összeállítása, agilitás felállítása 20
  2. Szakmai határvonalak, működési logikák 15           
  3. a felhasználók megismerete, kutatási módszerek 20
  4. Általános és közös platformok kidolgozása 15
  5. Retrosepktív 5
  1. Digitális ergonómia és viselkedéstervezés. (Elméleti óra)
    1. Általános ismeretek frissítése 30
    2. A digitális ergonómia Nielseni heurisztikái 15           
    3. Viselkedés- és felhasználói élmény 15
    4. Tervezés okoseszközökre 10
    5. Tervezés iOT eszközökre 15
    6. Összegzés és retrospektív 5
  1. Vizuális kommunikáció a szakrendszeri tervezésben
    1. A vizuális kommunikáció alapjai 15
    2. Tervezés digitális felületekre 20
    3. Tipográfia,színek és grafikai elemek kapcsolata 25
    4. Szakrendszeri felület megtervezése önállóan                   15
    5. Véleményezés 10
    6. Retrospektív 5

  2. A Redesign típusú projektek tervezése a gyakorlatban
    1. A feladat ismertetése 10
    2. Versenypiaci tapasztalatok 10
    3. Journey mapping módszertan ismerete 10
    4. Élő interjúzás csoportos gyakorlat 30
    5. Csoportos Journey Mapping kidolgozása 15                                              
    6. Eredmények bemutatása 10
    7. Retrospektív 5

  3. Egyéni portfóliókészítési alapok
    1. Figma ismeretek felfrissítése                                                       20
    2. Versenypiaci tapasztalatok 10
    3. Figma portfólió oldalak létrehozása                                     35
    4. Véleményezés 20
    5. Retrospektív 5

  4. Komplex rendszerek inkluzív tervezése
    1. A feladat bemutatása (Városi applikáció tervezése)        5
    2. Versenypiaci tapasztalatok 10
    3. Akadálymentességi irányelvek, DÁP 20
    4. Aloldalak kidolgozása csoportosan Key visual alapján 30
    5. Véleményezés 20
    6. Retrospektív 5

  1. Szolgáltatás tervezés modellezett környezetben
    1. A feladat ismertetése (Hulladékkezelő cég elemei) 5
    2. Versenypiaci tapasztalatok, rendszerelvű gondolkodás 10
    3. Szolgáltatástervezés mikro interakciókon keresztül 25
    4. Csoportos kutatás interjúzás, elemzés 25
    5. Véleményezés 20
    6. Retrospektív 5

  2. Empatizáló SD-tervezés és az egyéni attitűd fejlesztése
    1. A feladat ismertetése (Óvodai weboldal) 5
    2. Versenypiaci tapasztalatok 15
    3. Csoportos elemzés és kutatási workshop 20
    4. Csoportos prototípusok legyártása 30
    5. Véleményezés 20
    6. Retrospektív 5
  1. Inkluzív, immerzív és időszenzitív tervezés a gyakorlatban
    1. Feladat ismertetése 5
    2. Versenypiaci tapasztalatok, (neurodivergens faktorok) 10
    3. Speciális ökoszisztémák kezelése és adaptív tervezése 25          
    4. Az inkluzív tervezési feladat megoldása csoportosan 30
    5. Véleményezés 20
    6. Retrospektív 5

  2. Portfólióépítés a gyakorlatban (Elméleti óra)
    1. Feladat ismertetése 5
    2. No Code/Low code ismeretek 10
    3. A WP/BreakDance környezet, mint portfólióplatform 70
    4. Retrospektív 5

  3. Szoftver, mint Szolgáltatás (SaaS) tervezése a gyakorlatban
    1. A feladat bemutatása 5
    2. Versenypiaci tapasztalatok 10
    3. Stakeholder interjúk 10
    4. A design System és vállalati infrastruktúra 20
    5. Vállalati kommunikáció és dokumentumkezelés                           10
    6. Irányított önálló tervezés folyamat 15
    7. Véleményezés 15
    8. Retrospektív 5

  4. Záróprezentációk
    1. Csoportok közös applikációnak véleményezése 30
    2. Egyéni applikációk prezentálása 55
    3. Végső retrospektív 5

Kapcsolódó Podcast adás

Tréner

Máté István

Máté István, Sr. Service Designer, tananyagfejlesztő Közel 14 éve foglalkozik digitális terméktervezéssel, azon belül, UX és UI tervezéssel. Az „E-játékfejlesztő” és a „Designer” egykori OKJ szakmák megalkotója. Az ország első reszponzív hírportálja, a Magyar Nemzet Online mellett még 4 másik országos hírportál UX munkálatai fűződnek a nevéhez. Számos állami háttérrendszer tervezőjeként

Tovább olvasom »

A képzések felvételei

Mónus Zoltán

2025.02.18

Nándor Fekete

Részletes és jól áttekinthető kurzus, gondosan felépítve

2025.02.18