ITIL 4 – A legfontosabb alapok

A videós oktatóanyag hossza: 2 óra

Miről szól a videós oktatóanyag?

Mi az ITIL 4?

Az ITIL 4 az IT Infrastructure Library legújabb verziója, amely az informatikai szolgáltatásmanagement világszerte elismert keretrendszere. Az ITIL 4 holisztikus és gyakorlati megközelítést kínál az ügyfelek és az érdekelt felek számára az IT-alapú szolgáltatásokon keresztül történő értékteremtéshez. Az ITIL 4 lefedi az informatikai szolgáltatásmanagement kulcsfogalmait, elveit, gyakorlatait és szerepét a digitális korban.

Az oktatóanyag

Schmidt Alex hivatalos ITIL trénerként több mint ezer résztvevőt segített hozzá az ITIL 4 Foundation vizsga letételéhez. Ennek köszönhetően hamar felismerte, hogy valójában mennyire száraznak tűnhet ez a tematika első rálátásra.

Azonban jobban megértve a keretrendszer mondanivalóját egy igazán izgalmas, modern szolgáltatásmanagement megközelítést ismerhetünk meg az ITIL 4-gyel.

Az oktatóanyagot pluszban megspékeljük való életbeli példákkal és egy adag humorral.

Tematika

  1. Intro
  2. Alapelvek és definíciók
    1. Szolgáltatás definíciója, szolgáltatások jellemzői
    2. Szolgáltatással kapcsolatos szerepkörök, felelősségek
    3. Értékteremtés
    4. Eredmény, költségek, kockázatok
    5. Szolgáltatáskínálat
    6. Szolgáltatási tevékenységek, együttműködés
  3. Dimenziók
    1. Szervezetek és emberek, információ és technológia, partnerek és beszállítók, értékfolyamok és folyamatok és a külső tényezők (PESTLE modell)
  4. Szolgáltatási értékrendszer
  5. Vezérelvek
    1. “Összpontosíts az értékre”, “Kezdd ott ahol vagy”, “Haladj lépésenként figyelve a visszajelzésekre”, “Működj együtt és láttasd magad”, “Gondolkozz és dolgozz holisztikusan”, “Légy egyszerű és gyakorlatias”, “Optimalizálj és automatizálj”
  6. Szolgáltatási értéklánc
  7. Legfontosabb praktikák
  8. További praktikák
  9. Kiegészítések

Mentor

Schmidt Alex

Schmidt Alex, német IT Service Management-rajongó, több mint 15 éves tapasztalattal rendelkezik, amelyet svájci és magyarországi multinacionális vállalatoknál szerzett. Fő szenvedélye a tudása megosztása az emberekkel, főként élvezetes tanfolyamok vagy egyéni coaching formájában. Amikor lehetősége nyílik arra, hogy segítsen az embereknek megérteni az IT Service Management modern módjait, akkor érzi

Tovább olvasom »

FONTOS!

Az oktatóanyag leckéit csak egymás után tudod feldolgozni. Ha megnézted a leckét a Megtanultam gombra kattintva léphetsz tovább.

Koller István

2025.03.22

Koós Antal

2025.02.24

Kovács Róbert

2025.02.16

Szőke Klára

2025.02.14

Nagy Michal

2025.02.11

Kiss Máté

2025.02.06

Tenk-Rimai Krisztina

2025.02.05

Semmel Miklós

2025.02.02

Léránt Gábor

Lényegre törő de minden alapot tartalmazó oktatás.

2025.01.13

Szelényi Rita

2024.12.23

Malkó Katalin

2024.11.21

Hegedűs Ákos

2024.11.07

Rémik Ildikó

Remek előadás. Nagyon tetszett, hogy csengő hanggal külön jelezte a legfontosabb tudnivalókat.

2024.10.28

Bagdány Béla Tamás

2024.10.20

Váradi Antal

Nagyon tömör, de nagyon jól felépített előadás.

2024.09.10

Flamm György

2024.09.03

Miklós Kornélia

2024.09.03

Altsach Viktória

2024.09.02

Szabo Szabolcs

2024.08.31

Tardi Beáta

2024.08.28

Szalai Roland

2024.08.15

Szilvia Földesné

2024.08.14

Budai Csaba

2024.07.26

Cserni Gergő

2024.07.20

Molnár Imre Dávid

2024.07.18

Vida Róbert

2024.07.15

Kiss Roland

2024.07.10

Csapó-Garami Judit

2024.07.05

Kisfaludi Dániel

2024.07.03

Nagy László

2024.06.26

Nagy László

2024.06.26

Hermeczi Zsolt

2024.06.23

Vidáné Dr. Nagy Edina

2024.06.16

Polgári Katalin

2024.06.05

Milákné Ritter Szilvia

Alex remek oktatóanyaga egy kiváló lehetőséget kínál az ITIL 4 keretrendszer megismerésére és megértésére. Az oktatóanyag tematikája jól strukturált és átlátható, kezdve az alapelvek és definíciók áttekintésével, egészen a szolgáltatási értéklánc és vezérelvek bemutatásáig.

2024.06.03

Szakácsné Szűcs Erika

2024.06.03

Debri Alfonz

Tetszett, röviden, tömören bemutatta az alapokat.

2024.05.31

Tóth-Gayer Andrea

2024.05.30

Kákonyi Kata

2024.05.26