Modul 1: Angol Nyelvi Gyakorlatok 1.

A stabil alapokat a 40 nyelvi gyakorlat biztosítja: 600db kérdés-válasz, 250db HD videó, 13 órányi angol nyelvű videó.

  1. GYAKORLAT

Az első gyakorlatban tárgyakat tanulsz meg, valamint megtanulsz válaszolni a „Mi ez?” „Mi az?” kérdésekre. Megtanulod a számokat 1-16-ig.

  1. GYAKORLAT

A második gyakorlatban további tárgyakat tanulsz meg. A záró gyakorlatban a „Mi ez?” „Mi az?” kérdést és a rájuk adott választ gyakorlod tagadó/állító formában. Megtanulod a számokat 17-27-ig. A záró gyakorlat a Drill01 és a Drill02 képeit is használja.

  1. GYAKORLAT

A harmadik gyakorlatban tárgyak jellemzőit tanulod meg. A záró gyakorlat a tagadó és állító mondatokra helyezi a hangsúlyt.

  1. GYAKORLAT

A negyedik gyakorlatban foglalkozásokat (férfi és nő) tanulsz meg, valamit az ehhez kapcsolódó kérdést és választ.

  1. GYAKORLAT

Az ötödik gyakorlat a negyedik gyakorlat folytatása: további foglalkozásokat tanulsz meg, valamint azt, hogy hogyan adj tagadó/állító válaszokat. A számokat 29-ig gyakoroljuk.

  1. GYAKORLAT

A hatodik gyakorlatban külső tulajdonságokat tanulsz meg, valamit az ehhez kapcsolódó kérdést és választ. A záró gyakorlatban a „Milyen?” kérdésre kell válaszolnod.

  1. GYAKORLAT

A hetedik gyakorlat a hatodik folytatása: további tulajdonságokat tanulsz meg, valamint a számokat 33-ig . A záró gyakorlatban a tagadó/állító válaszokat gyakorlod.

  1. GYAKORLAT

A nyolcadik gyakorlatban a „Kié?” kérdést és a válaszadást gyakorlod személynevekkel. Ezen felül ruhadarabokat és egyéb tárgyakat tanulsz meg.

  1. GYAKORLAT

A kilencedik gyakorlatban további ruhadarabokat és a színeket tanulod meg a „Milyen színű?” kérdésre adott válaszokon keresztül. A szókincs részét képezik még a család szavai. A záró gyakorlatban a kérdésekre tagadó/állító válaszokat kell adnod A számokat 31-45-ig gyakorlod.

Írásos gyakorlatok 1-9

  1. GYAKORLAT

A tizedik gyakorlatban bevezetjük a többes számot. További ruhadarabokat tanulsz meg és további színeket. A záró gyakorlatban a „Milyen színűek?” kérdésre adsz tagadó/állító válaszokat. A számokat 50-61-ig gyakorlod.

  1. GYAKORLAT

A tizenegyedik gyakorlatban újabb foglalkozásokat tanulsz meg,. Megtanulod a személyek többes számát. A záró gyakorlatban a „Mi a foglalkozásuk?” kérdésre adsz választ. A számok átlépik a 100-at.

  1. GYAKORLAT

A tizenkettedik gyakorlat a 11-es gyakorlat folytatása. Megtanulod, hogyan adj tagadó/állító válaszokat. A záró gyakorlatban a kérdésekre ilyen válaszokat kell adnod. A képek nem változnak.

  1. GYAKORLAT

A tizenharmadik gyakorlatban további tárgyak neveit és tulajdonságait tanulod meg. A záró gyakorlat célja a többes számú kérdések és tagadó/állító mondatok gyakoroltatása. A számokat 101-110-ig gyakorlod.

  1. GYAKORLAT

A tizennegyedik gyakorlat a tizenharmadik gyakorlat folytatása. A számokat 111-118-ig gyakorlod.

  1. GYAKORLAT

A tizenötödik gyakorlat célja, hogy megtanítsa tárgyak helyeit. A tárgyak főleg konyhai eszközök, a helyzetüket tekintve pedig valamin ill. valamiben helyezkednek el. A záró gyakorlatba a „Van-e …?” kérdésre adható választ gyakorlod. A számokat 100 fölött gyakorlod.

  1. GYAKORLAT

A tizenhatodik gyakorlat a tizenötödik gyakorlat folytatása, azonban a többes számra koncentrálva. A képek a házban fellehető tárgyakat jelenítik meg valamint rajta, benne, mellette ill. körülötte. A záró gyakorlatban a „Vannak-e…” kérdésre adható választ gyakorlod. A számokat a százas számkörben gyakorlod.

Írásos gyakorlatok 10-16

  1. GYAKORLAT

A tizenhetedik gyakorlatban cselekvéseket tanulsz meg. A záró gyakorlatban a „Mit csinál?” kérdésre kell válaszolnod tagadó/állító formában A számokat százas lépésekkel 2000-ig gyakorlod.

  1. GYAKORLAT

A tizennyolcadik gyakorlatban további cselekvéseket tanulsz meg. A záró gyakorlatban a „Mit csinálnak?” kérdésre kell válaszolnod tagadó/állító formában A számokat 100 felett gyakorlod minden verzióban.

  1. GYAKORLAT

A tizenkilencedik gyakorlatban cselekvéseket és irányukat tanulod meg. A záró gyakorlatban a „Hova?” kérdésre kell válaszolnod. A számokat 1000-14000-ig gyakorlod ezres lépésekben.

  1. GYAKORLAT

Az huszadik gyakorlatban a jövő időt tanulhatod meg. A záró gyakorlatban a „Mit fog csinálni?” és a „Mit csinál most?” kérdésekre kell válaszolnod.

  1. GYAKORLAT

A huszonegyedik gyakorlat tovább gyakoroltatja a jövő időt. Ezen kívül az „azt/azokat” névmások használatát tanulhatod meg. A számokat 100-ig gyakorlod.

  1. GYAKORLAT

A huszonkettedik gyakorlat szintén a jövő időt gyakoroltatja az „adni, vinni, mutatni, küldeni” igékkel. Ezekkel az igékkel könnyen megtanulhatod a kapcsolódó névmásokat: „azt, azokat, neki”.

  1. GYAKORLAT

A huszonharmadik gyakorlat visszacsatol a 15. gyakorlatra: Van-e…? Ételeket, tárgyakat, helyeket gyakorlod. A záró gyakorlatban megtanulod, hogyan tudsz röviden válaszolni a „van-e” kérdésre.

  1. GYAKORLAT

A huszonnegyedik gyakorlat visszacsatol a 14-15. gyakorlatra: Van-e…? Vannak-e…? A zárógyakorlat kérdései vegyesen tartalmaznak olyan dolgokat, amelyek számszerűleg kifejezhetők, valamint olyanokat, amelyek nem. A válaszadásban ezt kell megtanulnod.

  1. GYAKORLAT

A huszonötödik gyakorlatban megtanulod, hogyan fejezd ki azt, hogy valaki meg tud csinálni valamit, vagy nem tud megcsinálni valamit. A gyakorlat során új igéket tanulsz meg. A záró gyakorlatban a „Tud?” kérdésre kell válaszolnod.

Írásos gyakorlatok 17-25

  1. GYAKORLAT

A huszonhatodik gyakorlatban további ételeket/élelmiszereket tanulsz meg. Ezen felül megtanulod kifejezni azt, hogy szeretsz valamit, illetve azt, hogy nem kérsz valamit (6.videó).

  1. GYAKORLAT

A huszonhetedik gyakorlat a 26. gyakorlat folytatása. Megismersz  zöldségeket és gyümölcsöket. Ezen felül megtanulod kifejezni azt, hogy valaki szeret valamit, illetve azt, hogy nem kér valamit.

  1. GYAKORLAT

A huszonnyolcadik gyakorlatban országok neveit tanulod meg. A záró gyakorlatban a „Honnan származol?” kérdésre kell válaszolnod. A kérdések minden személyes névmást (én, te ő, mi, ti ők) gyakoroltatnak.

  1. GYAKORLAT

A huszonkilencedik gyakorlat az előző gyakorlat folytatása: újabb országok neveit tanulod meg, valamint az ország név mellett az adott nép nevét is megtanulod, pl.: Olaszország/olasz. Mindezt kérdésekre adott válaszokkal.

  1. GYAKORLAT

A harmincadik gyakorlatban megtanulod a hét napjait, valamint a napszakokat: reggel, délután, este, éjszaka. A gyakorlat célja, hogy a „Mit szokott csinálni?” típusú kérdésekre adott válaszokat gyakoroltassa. A gyakorlat során cselekvéseket tanulsz meg, valamint megtanulod kifejezni azt, hogy valaki általában mit szokott csinálni.

  1. GYAKORLAT

A harmincegyedik gyakorlat szorosan kapcsolódik a 30. gyakorlathoz. Ezt a gyakorlatot akkor végezd el, ha az előzőt már értve és könnyedén tudod csinálni. Ebben a gyakorlatban szintén a „mit szokott csinálni” gondolatot gyakorlod, de újdonságként a „mindig”, „általában”, „gyakran” és „néha” időhatározókat tanulod meg, valamint azok helyes használatát. A számok az ezres körben mozognak.

  1. GYAKORLAT

A harminckettedik gyakorlat az eddig tanult két igeidőt veti össze: mit szokott csinálni/mit csinál éppen most.

  1. GYAKORLAT

A harmincharmadik gyakorlat a 32. gyakorlat variációja. Ebben a gyakorlatban egyetlen mondatban fejezed ki azt, hogy “valaki általában ezt szokta csinálni, azonban most amazt csinál”. A számok ezer felettiek.

Írásos gyakorlatok 26-33

  1. GYAKORLAT

A harmincnegyedik gyakorlatban újra ételeket és élelmiszereket tanulsz. A gyakorlat célja, hogy megtanuld kifejezni azt, hogy van valamid illetve, hogy nincs valamid. A személyes névmások közül az én, te, mi, ti, ők névmásokkal gyakorolsz.

  1. GYAKORLAT

A harmincötödik gyakorlat a 34. gyakorlat folytatása. Megtanulod kifejezni azt, hogy valakinek/valakiknek van valamije vagy nincs valamije. A kérdéseken keresztül megismersz egy csomó angol férfi és női nevet.

  1. GYAKORLAT

A harminchatodik gyakorlatban újabb cselekvéseket tanulsz meg. Megtanulod, hogyan kell utasításokat adni. Ezen kívül megtanulod, a „meg kell csinálni” gondolat kifejezését. A záró gyakorlatban az utasításokat kell átfogalmaznod a „kell” szó használatával: Nyisd ki a bőröndöt!/Ki kell nyitnod a bőröndöt!

  1. GYAKORLAT

A harminchetedik gyakorlat a 36. gyakorlat folytatása. Megtanulod, hogyan kell tiltásokat megfogalmazni. Ezen kívül megtanulod a „nem szabad/tilos” gondolat kifejezését. A záró gyakorlatban a tiltásokat kell átfogalmaznod a „tilos” szó használatával: Ne nyúlj a vázához!/Nem szabad a vázához nyúlnod!

  1. GYAKORLAT

A harmincnyolcadik gyakorlatban megtanulod az óra leolvasását és az idő kifejezését. A záró gyakorlatban a „Mennyi az idő?” kérdésre kell választ adnod.

  1. GYAKORLAT

A harminckilencedik gyakorlat továbbra is az órával foglalkozik, valamint cselekvésekkel. A gyakorlat során a „Mikor kell megcsinálnod?” típusú kérdésre kell válaszolnod. A gyakorlat során mindegyik személyes névmást gyakorlod.

  1. GYAKORLAT

A negyvenedik gyakorlat bevezeti a múlt időt: Hol voltál? A gyakorlat során megtanulsz egy csomó helyszínt és eseményt. A kérdéseken keresztül jó pár angol férfi és női nevet is megismersz. A kérdések az én, te, ő személyes névmásokra fókuszál.

Itt kezdd:

A tanulás sorrendje a következő:

  1. Tanuld végig az Angol nyelvi gyakorlatok anyagot (ez alapozza meg nyelvileg a Történetek tananyagot).
  2. Ez után lépj a Beszédfejlesztő Történetek anyagra.
  3. Amennyiben a Fonetika is része a csomagodnak, ezt szabadon befűzheted a tanulásodba – erről részletesebben a Fonetika anyag Tanulói kézikönyvénél olvashatsz.

Így dolgozd fel a Nyelvi gyakorlatok drilljeit …

A legfontosabb dolog a drillekkel kapcsolatban: csak annyit és úgy tedd, ahogy itt le van írva.

A Tanulás tippek anyagban adunk további instrukciókat, ezért azt is olvasd át, mielőtt belevágsz a tanulásba. Ha követed a leírtakat és nem kreálsz hozzá egyéb eljárásokat, a tanulásod könnyed és örömszerző marad a tanulásod teljes időszakában.

Ne feledd: elérhetők vagyunk! Ha elakadsz vagy bizonytalan vagy magadban, küldj egy emailt nekünk!

Az első és legfontosabb elv

Egy nap maximum 1db nyelvi gyakorlatot végezz el! Ezt az elvet ne hágd át: nyelvi készségeket építünk, nem rohanunk. A tanulásod még így is 3x gyorsabb lesz, mint a hagyományos tanulási rendszerekben. A nyelvi gyakorlatok tanulása során különösen erős koncentrációt tapasztalhatsz a magyar nyelv hiányának köszönhetően. 40 percnyi koncentrált tanulás fárasztó, de jó értelemben fárasztó, hiszen valódi, készségépítő munka történik.

Az éjszakai pihenés kötelező! Az új idegpályák építése agyunkban alvásunk során folytatódik: sokan élik át azt, hogy angolul álmodnak. Ilyenkor tudatalatti állapotunkban a neuronok újra és újra “kisülnek”, gyakorlatilag újra átéljük a nappali tapasztalatokat. Ilyenkor azonban más is történik: a kiszolgáló sejtek egyfajta szigetelőanyagot építenek a neuronok köré, ezzel szilárdítva meg az idegi kapcsolatot, ami végül reflexszé tud majd válni.

Tehát a tanulás nem csupán elméleti folyamat, hanem biológiai folyamat is. Ez pedig fizikai építkezést jelent sejt szinten, amihez pedig idő kell.

Többet szeretnél tanulni?  A tanulási tippek anyagban adunk erre is megoldást, de az elv adott: naponta max. 1db nyelvi gyakorlat!

Fő feladattípusok

Prezentáció

Alapvetően igaz minden prezentációra, hogy a feladatod az, hogy a videót aktívan figyelve, szituációba/tág kontextusba ágyazva (a képekhez kapcsolat mondatokban és magyarázatban) megértsd a fő nyelvi elemet.

A videót egyben nézd meg, ne állítsd le, mert a mélyebb értéshez és helyes következtetésekhez szükség van a sok példára. Ez annyit jelent, hogy pl. megérted a szót, ami a képen van, de itt nem állunk meg: a komplett mondat/szituáció mély értése a cél, ez pedig fokozatosan épül fel, a többi példa segítségével. Szóval, legyél türelmes ebben a dologban, ne állítsd meg a videót.

Ebben a szakaszban „fülre gyúrunk”, azaz a hallás utáni értés készségét építjük, valamint mentális tréninget adunk, hogy hozzászoktassuk agyunkat az aktív, egynyelvű gondolkodáshoz és a gyors következtetések meghozatalához.

A prezentációk esetében tehát a koncentrált figyelem a legfontosabb feladat. Ha úgy érzed, nem igazán ment át az aktuális videó kulcs mondandója, olvasd át újra a bevezetőt, és nézd újra a videót. Azonban nem szabad itt leragadni – tehát ne nézd újra az adott videót számolatlanul -, mert a lecke többi videója is építi az értést, így gyakori eset, hogy a lecke további videói eredményezik a részletekkel kapcsolatos értést.

A tapasztalat az, hogy egy adott videó 2-3 megnézés után nem tudja tovább mélyíteni az értést. A tanuló tehát kihozta a maximumot: tovább kell lépni a következő videóra.

Figyelmeztetés: bárminemű magyar fordítás vagy írott jegyzetelés lenullázza a gyakorlatot. Ha késztetést érzel a fordításra vagy jegyzetelésre, ne tedd! Add meg a lehetőséget az angol gondolkodás létrejöttének.

Mutass a képre! (Denisz, Robin Hood és Tell Vilmos)

Alapvetően igaz minden „Mutass a képre” feladat esetében, hogy első lépésben Prezentációként kezeljük: aktívan és koncentráltan figyeld a videót, és kövesd a történést!

Miután megnézted a videót és úgy érzed, az anyag értés szintjén a fejedben van, jöhet a gyakorlás: a videó úgy lett felvéve, hogy a Dominiknak adott instrukció és az ő akciója között elegendő időd legyen ahhoz, hogy Te rámutass a kért képre/dologra.

Indítsd el a videót. A képre mutatást a képernyőn is végezheted, de a videó alatti kapcsolót megnyomva megtalálod a képi anyagot, amit szintén használhatsz. Ez rád van bízva.

Az instrukciót hallva tehát, mutass rá a megfelelő képre, majd a videón ellenőrizd, hogy ugyanarra a képre mutattál-e, amire Dominik is. Ezt a gyakorlatot addig végezd, amíg hibátlanul el nem tudod végezni, minden egyes alkalommal megelőzve Dominikot!

Záró gyakorlat videóval

A záró gyakorlatok célja, hogy gyakoroltassa az adott nyelvi elemet a kérdésekre adandó válaszokon keresztül.

Alapvetően igaz minden záró gyakorlat esetében az, hogy a cél a nyelvileg tökéletes válasz megadása, valamint az értés és válaszadás felgyorsítása.

A záró gyakorlat feldolgozása a következőképpen zajlik:

  1. Esetenként az első három példa be van mutatva: kérdés és válasz egymás után elhangzik. Ez egy
    mini prezentáció, hallgasd és figyeld!
  2. Ezután újra az első kérdés következik, majd kérdés után szünet. A szünetbe kell hangosan kimondanod a választ anélkül, hogy a videót megállítanád. A szünet elegendően hosszú ahhoz,
    hogy a válaszod beférjen oda.
  3. A szünet után hallod a helyes választ, majd a következő kérdés előtt megint szünet. A szünetbe
    kell hangosan elismételned a választ anélkül, hogy a videót megállítanád. A szünet elegendően
    hosszú ahhoz, hogy az elismételt mondat beférjen oda.

A gyakorlatot minden esetben az elejétől a végéig, megállás nélkül kell elvégezni. Amikor minden kérdésre értve, hibátlanul és tempóban tudsz válaszolni, valamint hibátlanul és tempóban tudod a válaszokat elismételni, akkor van hivatalosan elvégezve a gyakorlat.

Amennyiben hibázol vagy nem férsz be a szünetekbe (még nem gyorsultál fel a gyakorlathoz), ne állítsd meg a videót: engedd továbbmenni a gyakorlatot, add meg a válaszokat, ahol tudod, valamint Connor válaszait hangosan ismételd a megadott szünetben (ld. 3. pont a feldolgozásban). A lényeg, hogy hozd ki a maximumot magadból, majd kezdd újra és végezd addig, amíg hiba nélkül be nem férsz a szünetekbe.

Ha érzed magadon, hogy egyre könnyebben megy a válaszadás, az jó. Ez esetben maximum 3-4 alkalommal menj végig a zárógyakorlaton, a fentebb leírt módon.

Ha azonban úgy érzed, nagyon nehezen birkózol meg a feladattal, ne erőltesd: a “Javaslatok a nyelvtanuláshoz” kézikönyvben keresd meg az ide vonatkozó részt, és kövesd az Alternatív feldolgozás-ban leírtakat!

Miért az ismétlés?

Ez egy tanuláspszichológiai kérdés: amennyiben a válaszod hibás volt, vagy nem fért be a szünetbe
(azaz félkész volt), az ismétlés során a helyes mondat kimondásával az agyunk törli a hibás mintát, és
a helyes mintával felülírja. Amennyiben válaszod helyes volt, az ismétléssel megerősítjük a jó mintát.

Írásos gyakorlat

A Nyelvi gyakorlatok elsődleges célja az, hogy a hallás utáni értésedet fejlessze és a nyelvi szerkezeteket sajátíttassa el.

Éppen ezért, az írás maga nem feltétlen része az egyes drilleknek, azaz nem találsz írásos feladatokat minden gyakorlat végén, helyette viszont szakaszonként, visszamenőleg végezheted el az írásos feladatokat. (Ez alól kivétel az előbbi pontban megfogalmazott Alternatív feldolgozási mód.)

Miért visszamenőleg?

Az elgondolás azon alapul, hogy beszélni nem írva tanulunk, hanem hallás után. Ugyanakkor, az írásbeliség a szóbeliségből fakad, vagyis nem tudunk addig írni, amíg nem tudunk magabiztosan angolul gondolkodni.

Más szavakkal: az írás idején nem morfondírozhatunk azon, hogy milyen szerkezetet használjunk – ennek már magától kell jönnie.

Amikor tehát az egyes szakaszok zárásaként elkezded megírni az írásos feladatokat, egyszerűnek fogod érezni őket, mivel eleget dolgoztál már rajtuk. Könnyűnek fogod érezni, az írásos gyakorlat mégsem hiábavaló.

Az egyes szakaszokat többé-kevésbé a hasonló nyelvi elemek mentén határoztuk meg, hogy elegendő gyakorlást biztosítson a tananyag szóban ahhoz, hogy a fent említett elvek ne sérüljenek: csak akkor tudunk magabiztosan írásban megfogalmazni valamit, ha azt szóban már fölényesen elsajátítottuk.

Miben segít az írásos gyakorlat?

Először is segít a helyesírásban. Ezzel egy időben biztosítja a mély, ismétléses gyakorlást: egy analitikusabb rálátást a már megismert/megtanult szavakra, szerkezetekre, hiszen az írás egy lassabb, mélyebb gondolkodást igénylő munkaforma.

Nagy valószínűséggel lesznek AHA-pillanataid, amikor leírva is látod azt, amit eddig csak szóban csináltál, de fontos megértened, hogy ezek a nagy pillanatok csakis ebben a sorrendben tudnak megtörténni: hallás után és szóban stabillá válni, majd később analitikusabban írásban ránézni a részletekre.

Hogyan dolgozz az írásbeli anyagokon?

Az írásbeli szakaszokat a tanteremben a leckék közötti szürke sávban jelöltük, narancs színű gombokkal. A gombra kattintva, látni fogod minden egyes leckének a képanyagát, hanganyagát és az első kérdések minta válaszait.

Az írásos gyakorlatok a hangos záró gyakorlatok írásos verziója. A te feladatod az, hogy leírd azokat a mondatokat, amelyeket már szóban is elmondtál, és magabiztosságig gyakoroltál. A válaszaidat a hanganyaggal tudod ellenőrizni, ami egy jó ismétlése a gyakorlatnak, de ezúttal szóban már nem kell válaszolnod.

Így dolgozz az anyagon:

  1. Nyisd meg az Írásos gyakorlat oldalt és olvasd el az instrukciókat.
  2. Kattintással nyisd le a lecke kapcsolóját.
  3. Nézd meg az első példákat.
  4. Papírlapra vagy egy dokumentumba írd meg a válaszokat a példákhoz hasonló módon. Ha bizonytalankodsz a válaszadásban, a hanganyag segítséget jelent, de ha több helyen is bizonytalan vagy, a gyakorlatot csináld végig újra szóban!
  5. Az írásos gyakorlat végeztével ellenőrizd magad hanganyag segítségével.

TIPP! Ha nem akarsz egy egész napot írással tölteni, hanem haladnál tovább a hangos leckékkel, az írásos feladatokat befűzheted a hangos tanulás mellé. Tehát, miközben a 2. szakaszon haladsz, az első szakasz egy-egy írásos feladatát a tanulói napod végén elvégezheted.

Ezek tehát az alapvető módszertani pontok. Olvasd át a “Javaslatok a nyelvtanuláshoz” c. anyagot is, amiben többek között az intenzitásról, az időbeosztásról és egyéb olyan kérdésekről olvashatsz, amik segítségedre lehetnek speciális helyzetekben.

 

Milyen intenzitással tanuld a drilleket?

Amikor angol tanulásra kerül a sor, az alábbi kétféle tanulókból kerül ki a nyelvtanulók jó része:

  • az egyik csoportba azok tartoznak, akik számára fontos az angol, de kevés idejük van rá;
  • a másik csoportba azok tartoznak, akik számára fontos az angol és a gyors előrehaladásért erejükön felül vállalnák a tanulást.

Hadd adjak instrukciókat arra vonatkozólag, hogy hogyan érdemes tanulnod, akármelyik csoportba is tartozol.

Mi van, ha van időd és a sebesség az elsődleges?

A nyelvi gyakorlatokat ebben az esetben napi 1 gyakorlattal ajánljuk, hetente max 6 napon át. Nem győzzük hangsúlyozni a pihenés fontosságát a nyelvtanulás során. Röviden annyit, hogy egy új készség kialakulásakor agyunkban új idegpályák épülnek. Azonban az idegpályák megerősítéséhez a kiszolgáló sejteknek időre van szükségük: ezek a sejtek a fizikai térben és időben dolgoznak.

Ez azt jelenti, hogy az idegpályák megerősítése az éjszakai alvás során folytatódik. Ha erre nem hagyunk időt, hanem “toljuk” az újabb és újabb tananyagot, agyunk nem tud lépést tartani biológiai szempontból. Erről itt találsz részletesebb írást: http://beszeljangolul.com/angol-tanulas-tehetseg-2/

Ez természetesen nem azt jelenti, hogy naponta nem tudsz 30 percnél többet angolozni, hanem azt, hogy a mély tanulás során (amit a gyakorlatok is biztosítanak) egyszerre egy gyakorlatot vigyél végig. Így mindvégig fit maradsz és stabilan építed egymásra a tudásod, ami végül stabil készséget eredményez.

Mi van akkor, ha nincs sok időd?

A gyakorlatok egyenként kb. 30-40 perc alatt egyszer legalább végigtanulhatók. Ez azt jelenti, hogy kb. 30-40 perc alatt az összes prezentációs videót, a képre mutatós feladatokat és a záró gyakorlatot végig tudod nézni. Amikor eddig eljutottál, az értésed megvan ahhoz, hogy a tananyagot mélyre gyakorold.

Ha nincs sok időd, javaslom, hogy heti 2 gyakorlat lezárását tűzd ki magadnak célul. Ez kb. 2×30-4O perc tanulást jelent.

Mit tehetsz a két tanulás között?

Ha egy adott gyakorlat videóit végignézted, a következő gyakorlat tanulása előtti napokban javaslom az előző lecke záró gyakorlatát ismételten elvégezni (ez max. 5-10 percet jelent). Ezzel stabilabbá válsz, illetve az angol naponta részévé válik életednek – ez pedig a készségek gyorsabb kialakulásában segít.

Konkrétan:

Hétfő – új gyakorlat, videókat végignézni (a záró gyakorlatot nem)
Kedd – a gyakorlat záró videóit gyakorolni
Szerda – a gyakorlat záró videóit újból gyakorolni
Csütörtök – új gyakorlat, videókat végignézni (a záró gyakorlatot nem)
Péntek – a gyakorlat záró videóit gyakorolni
Szombat – a gyakorlat záró videóit gyakorolni
Vasárnap – pihenés

Hogyan dolgozz jól a prezentációkkal?

A prezentációk. Minden tananyagunk/tanfolyamunk motorja. Ezek adják az értést, ezek építik fel azokat a készségeket, amelyekkel az angol gondolkodás kialakul, és valódi beszédkészséget fogsz tudni szerezni.

A prezentációkkal azonban van egy probléma: annyira egyszerű a feladat, hogy sok tanuló el sem hiszi, és olyan tevékenységeket kezd végezni, ami garantáltan elveszi a kedvét a tanulástól.

Íme, néhány alapelv:

  • a prezentációk célja, hogy a kulcs tananyagot kontextusba ágyazva bemutassa neked: ez azt jelenti, hogy beszélek hozzád. A célom az, hogy a kulcsanyagot átadjam neked – hogy megtanítsam azt, amit a bevezetőben olvashatsz.
  • a prezentációk célja, hogy trenírozza a füledet: a kulcs tananyagot nem akarom listaként a kezedbe nyomni, ezért inkább “mesélek” róla. Ezzel a füledet hangolom az angolra – hallod a szavakat, nyelvi szerkezeteket. Ezen keresztül – tudat alatt – olyan dolgokat tanítok meg neked, amit észre sem veszel, de a későbbi tananyagokban lesz egy érzésed: “ezt már tanultam valahol, ez nem ismeretlen számomra!”.
  • a prezentáció nem arra van, hogy mondatonként elemezd. Nem! A prezentációt elejétől a végéig meg kell nézned, maximális figyelemmel. Az értés nem az első mondatoknál alakul ki, hanem a prezentáció során valahol. Először egy sejtésed lesz, majd egyre biztosabb leszel abban, ami történik, míg végül alig várod, hogy te magad is kipróbálhasd a dolgot.
  • a prezentáció nem a kiejtésedet hivatott javítani. Nem kell ismételni az ott elhangzottakat! Ezzel csak a figyelmedet osztod meg és veszélybe sodrod tanulásod hatékonyságát: az időt ölöd bele, de a végén nem érzed az eredményt.

Tehát: csak nézd a videókat és hagyd, hogy az értés kialakuljon! A gyakorlaton belüli tematikus ismétlődés garantálja, hogy ez megtörténik.

Mit tehetsz, ha nem értesz valamit?

Igen, tudom, hogy frusztráló, ha van egy szó/kifejezés, amit nem értesz, hiába is fülelsz. Mostanra azonban megismerhetted az alapelvet: a prezentációs videókat tartalmilag akarjuk megérteni, és nem akarjuk szavakra bontani.

De mi van akkor, ha van egy kép, de nem jön át igazán?

Amikor 2008-ban felfogadtam egy illusztrátort, azt kértem tőle, hogy a lehető legjobban jelenítse meg az adott gondolatot. Így született meg kb. 750db kép. A képeket egyenként átnéztem, amit kellett, azt javíttattam, de még így is lehet egy-egy kép, ami némely tanulónak bizonytalan lehet. De csak óvatosan azzal a szótárral – nincs rá semmi szükség!

A képek ugyanis nem a magolandó szólista!

Először is, mi nem magolunk. És még csak nem is memorizálunk. Mivel nem magolunk, így listákból sem tanulunk. Egy szó fontossága ott mutatkozik meg, hogy lépten-nyomon találkozunk vele.

Ez azt jelenti, hogy egy nem értett szó nem teszi tönkre a gyakorlatot. A képek és szavak okot adnak nekünk arra, hogy a nyelvet egészében tanuljuk: kérdések és válaszok mentén, így a szó maga másodlagos. Az elsődleges cél az, amit a bevezetőkben olvasol.

Ha nem érted az egyik képet a 15db-os szettből, nincs tragédia! A másik 14 kép elegendő gyakorlást biztosít számodra! Ha a szó fontos, más gyakorlatban újra találkozol vele, és majd ott megtanulod.

Persze vannak, akik ezt nehezen engedik el – mit tegyél, ha ilyen vagy?

A kezdő tananyagok zömmel olyan dolgokat érint, amiket képekkel könnyen meg lehet mutatni, tehát elvont dolgokat nem igazán tartalmaz. A szótár helyett tehát irány a Google képkeresés!

Írd be a szót, amiben bizonytalankodsz, és kattints a “Képek” fülre. Ennyi. A fotók megadják az AHA-momentumot 🙂 Ha az sem, akkor marad a továbblépés és a türelem.

Az írásos anyag ad támpontot a kulcsszavakra, ha abszolút szükségét érzed …

A kezdő (Denisz) tananyagunk videói viszonylag kevés feliratot tartalmaznak. Ennek oka az, hogy a tanulót “fülre szoktassuk”, vagy másképp fogalmazva: “ne a szemével akarjon hallani”. Ezt szokni kell, bízni a hallásodban és persze a mi módszertani tapasztalatunkban is.

Ha azonban elviselhetetlen számodra a frusztráció, van megoldás …

Az adott leckéhez kapcsolódó írásos gyakorlatban (narancssárga gombok) megtalálod a képanyagot, valamint a képek sarkában a kapcsolódó kulcsszót. Ezekre rá tudsz pillantani, konstatálhatod a leírt formát, majd folytathatod a tanulást a Tanulói kézikönyvben leírt módon.

Connor – Így gyorsulj fel az anyanyelvi beszélőhöz!

Többen is megkerestek azzal a “problémával”, hogy egy adott ponton – amikor hosszabb válaszokat kell adni – nem tudják tartani a sebességet a hangfelvétellel. Hadd bontsam ketté ezt a problémát, hogy tudd, mit kel tenned, amikor ezzel a problémával találkozol.

Ha nem tudod, mi a kérdés és mit kellene válaszolnod

Ez akkor fordul elő, amikor a tananyag “nem ment át”, azaz a videókat értetlenül nézted végig: vagy a fáradtság miatt, vagy a tananyag nem volt számodra érthető. A fáradtság ellenszere a pihenés: hagyd az angolt, pihenj egy jót és másnap fuss neki újra!

Ha viszont a tananyag volt érthetetlen, a következőt kell tenned: először is bizonyosodj meg arról, hogy a videók előtti pár mondatos bevezetőt elolvastad. A rövid bevezető célja az, hogy irányt adjon a tanulásodnak. (Ez egy kompromisszum volt, amit meg kellett hoznom ahhoz, hogy biztosítsam a jó irányt, élő tanfolyamokon ilyet nem csinálunk.)

A lényeg, hogy a bevezetővel a tanulás és a videók értése jó mederben van és könnyűvé válik. Ha mégsem, akkor keresd meg azt a gyakorlatot, ahol először nem értetted, hogy mit is csinálsz – és onnan kell újra indítanod.

Pl. a múlt idő témája 6 leckén keresztül van tágítva. Elképzelhető, hogy a probléma gyökere nem az aktuális leckében van, hanem egy korábbi anyagnál. Lapozz visszafelé és nézz bele egy-egy videóba. Így meg tudod találni azt a pontot, ahol elúsztál.

Ha érted a kérdést, de a nyelved (szád) nem reagál gyorsan

Ez egy nagyon érdekes probléma. Connor, mint anyanyelvi beszélő, azt az instrukciót kapta tőlünk, hogy tisztán beszéljen, de a sebességet ne nagyon vegye vissza. Ennek a célja az, hogy már az elejétől reális sebességgel szokd az angolt.

A videók szerkesztésénél a szünetekben – amikor neked kell válaszolnod, illetve a választ elismételned – 1-2 másodpercet adtunk hozzá az eredeti mondatok hosszához. Tehát eléggé szorosra lett szerkesztve a szünet, éppen azért, hogy referenciaként szolgáljon: ha beleférsz, a sebesség rendben van.

Amit a gondolat és a beszéd sebességéről tudnod kell

Azok, akik a fenti problémát említették, elmondták, hogy gondolatban megvolt ugyan a válasz, épp csak a beszédszervek nem voltak képesek megformálni a szavakat sebességgel.

Ne aggódj! A gondolatok megfogalmazódása sokszorosa (akár 100x-osa) a beszéd sebességének. Ha tehát a válasz benned van, akkor jó úton vagy még akkor is, ha a szóbeli sebesség még nincs ott.

Az alább található az eljárást olyan tanulókkal dolgoztuk ki, akikkel napi kapcsolatban voltunk. Az eljárás célja, hogy továbbmozdítsunk, ha leragadnál a zárógyakorlaton.

Fontos alapfeltétel, hogy a tanuló érti a kérdést és érti a válaszokat is, csak még nem kész arra, hogy a válaszát sebességgel meg tudja formálni. Ezzel nincs baj, a beszédkészség alapját az értés képezi, szóval nincs pánik, ezt kell tenned:

Ezt teheted, hogy túljuss a kezdeti nehézségen (alternatív feldolgozás):

  1. Hallgasd meg a példákat.
  2. Az első éles kérdésre próbálj választ adni. Ha érzed, hogy nagyon nem jön a válasz, akkor várd meg a választ.
  3. Ismételd el a választ. Ha szükséges, állítsd meg a videót. Menj végig így a gyakorlaton: csak ismételd a válaszokat, és ha kell, állítsd meg a videót.
  4. Amikor végigértél, keresd meg a lecke írásos gyakorlatát (narancssárga gomb a leckelistánál). Szóban fogsz dolgozni, de itt látni fogod a kérdéseket írott formában. Indítsd el a hangfájl lájátszását, szemeddel pedig kövesd a kérdést, de ezúttal a kérdés után is állítsd meg a felvételt és add meg a választ a saját tempódban. A választ miden esetben ismételd el: megállíthatod a videót, de törekedj a sebesség gyorsulására.
  5. Ha végigmentél a 3-4. pontok alapján összességében max. 3-4 alkalommal a záró gyakorlaton, végezd el az írásbeli gyakorlatot: írd le a válaszokat a kérdésekre! Ez egy fontos záró lépés és igaz minden olyan gyakorlatra, amelyiknél ezt az alternatív eljárást kellett bevetned.

Ne ragadj le a gyakorlatnál!

Igaz, hogy a gyakorlatok elvégzésének definíciója az, hogy sebességgel tudsz válaszolni, a gyakorlatok első szakaszában a fentiek alapján lehetsz rugalmas. A legfontosabb dolog az értés.

Ha tehát elvégezted a gyakorlatot értve, a feljebb leírt módon, lépj tovább a következő gyakorlatra és meglátod: a sebesség meg fog jönni – csak az agynak kell egy kis idő, amíg a szükséges idegpályák meg nem erősödnek.

Milyen más anyagokkal dolgozhatsz még?

Amikor egyéb anyagokat keresel, az alábbi módszertant kell alkalmaznod: minden mehet, ami angol nyelvű és semmi, ami magyarul próbál angolra tanítani.

Azonban fontos leszögeznem: tananyagaink teljes értékű tananyagaink, melyek egymásra épülnek és végül teljesítik a kimeneti “követelményeket”. Ebben feltétlen bíznod kell, hogy megkíméld magad az esetleges rossz választásoktól.

Fogd fel az egyéb angolos tartalmakat úgy, mint angolos hobby, és a tananyagainkat úgy, mint a fő tananyagot a tanulásban. Ez a tananyag legyen a prioritás, e köré szervezd angolozásod. A magyart mindenképp száműzd (ha élőben tanulsz valakivel, ott is)!

A folytatás és a te sikered – oszd meg velünk!

Ha követed tanácsainkat, nagyon gyorsan tudsz előrelépni az angol tanulásban. A célunk az, hogy a tanulás sikeres és örömteli maradjon.

A tanulói siker pedig olyan dolog, amiről egy tanár szívesen olvas

Ez a megerősítése annak, hogy jól csinálta, amit csinált. Ezt egy élő csoportnál könnyen le tudjuk követni, veled azonban élőben nem biztos, hogy találkozunk.

Tananyagaink elsődlegesen felnőttek és tinédzserek számára íródtak, de ez nem jelenti azt, hogy kisebbekkel ne lehetne sikerre vinni a tanulást.

A módszertani tapasztalat és a nyelvtudomány szerint is egy gyerek valahol 12 éves kora körül kezd úgy gondolkodni és tanulni, mint egy felnőtt, tehát az alábbi módszertani ajánlás a 8-12 éves korosztályra alkalmazható. 8 éves kor alá is vihető, de ott a megfelelő olvasási készség hiánya további változtatást igényel.

A legfontosabb elv …

Gyerekek esetében az önálló tanulás kizárt. A nyelvtanulás akkor lehet sikeres, ha a gyermek a nyelvtanulást egy gyerek-szülő közös élménynek éli meg.

Ha a gyerkőc azt látja, hogy a szülő örömmel tanul egy nyelvet, az számára is örömszerző tevékenység lesz: nem akar kimaradni abból, amit apa/anya átél, sőt részese akar lenni a közös örömnek. Ez minden tevékenységre igaz egyébként.

A tanulás folyamatát érdemes hozzájuk szabni az alábbiak szerint …

A leckéket bátran lehet kisebb darabokra szedni, pl. így:

– első nap megnézni az első prezentációt és eljutni az első képre mutatós gyakorlatig. Miután a videóval elvégeztétek a gyakorlatot, érdemes kicsit folytatni: a szülő pár képpel még játssza tovább a gyakorlatot, a gyermek mutasson a megfelelő képre.

– a következő tanulói napon el lehet menni a 2. képre mutatós gyakorlatig, plusz a záró gyakorlatot is hozzá lehet venni, ha bírja a gyerkőc. ha nem, akkor ez a 3. napra tehető. A záró gyakorlatok esetében az elvárt hangos válaszokat az információra elég leszűkíteni: What is this? “Chair.” What colour is the book? “Brown”. Is the car green or red? “Red”. A gyermektől tehát informatív válaszokat várunk, és a teljes választ csak meghallgatja.

A záró gyakorlatot ez után a szülő “sztenderd módon”, teljes mondatokban, a gyermek füle hallatára végigcsinálja, ezzel tanulói mintát adva neki. Hamarosan a gyermekben is igény támad a teljes mondatokra, amolyan “versengés” alakul ki bennük, hogy legalább olyan jól csinálják, mint anya/apa.

A fenti eljárással naponta kb. 15-25 percet foglalkozik a gyermek angollal, illetve a közös tanulás élménye is segíti az elsajátítást. Írásos feladatokkal kb. 10/11 éves korig egyáltalán nem foglalkoznék.

Gróf Erika

2025.03.24

Lipinka Tamás Gábor

2025.03.21

Dunai Tímea

2025.03.18

Fecser Rudolf

Tetszik!

2025.03.17

Tóth Gábor

2025.03.11

Faragó Erika

2025.03.09

Rácz Anikó

2025.03.09

Ruzsik Bernadett

2025.03.09

Szaló Beatrix

2025.03.08

Zsiga Ákos

2025.03.04

Cserni Béla

2025.02.23

Dr. Vörös Zoltán

2025.02.21

Gergely Éva

2025.02.21

Kajli Zsuzsanna

2025.02.20

Jakab Ákos

2025.02.20

Harmados Anikó

2025.02.15

Ádám Zsuzsa

2025.02.13

Balogh Judit

2025.02.13

Madarász Melinda

2025.02.11

Nagy Attila Sándor

2025.02.11

Tóth Miklós

2025.02.11

Szilágyi Eszter Réka

2025.02.11

Plánk Csaba

2025.02.07

Gaálné Dr. Bagi Valéria

Nagyon hatékonyak és élvezetesek a leckék. Gratulálok az anyaghoz. Hajrá előre!

2025.02.07

Hegedűs Tünde

2025.02.07

Tuba Adam

2025.02.06

Kovács József Tamás

2025.01.31

Halász Anita Anna

2025.01.29

Osbáth Lívia

2025.01.24

Merész Attiláné

2025.01.17

Török Nóra

2025.01.17

Soós Mihály

Logikusan felépített videó és hanganyag. Jelenleg szerintem nincs jobb lehetőség ettől a tanulásra/fejlődésre, viszont kitartóan kell használni.

2025.01.17

Gulyásné Fazekas Mária

2025.01.16

László Zsuzsanna

2025.01.15

Kovács Izabella

2025.01.15

Debre Gábor

2025.01.15

Rubiné Zebegnyei Éva Beáta

2025.01.15

Mező Dániel

2025.01.12

Dudás-Szalai Veronika Andrea

2025.01.10

Csurgai Gábor

2025.01.08

Ender Tamás

Nagyon szuper volt az oktatás !!!

2025.01.07

Kasza Éva Andrea

Minden percét imádtam, nagyon jó volt, tökéletes módszer, haladok tovább! [ Egy Tanúsítvány jó lett volna ide a végére :) ]

2024.12.30

Harmati Tibor

2024.12.29

Czibóka Szabolcs

2024.12.23

Fehér Sándor

2024.12.20

Várdai Tünde

2024.12.18

Papp Levente

2024.12.17

Molnár Annamária

2024.12.16

Péntek László

2024.12.13

Borbás Dániel

2024.12.06

Balogh József

Szuper! Sok minden a helyére került, végre újra van kedvem tanulni. Hasítok tovább! Remélem a folytatás is ilyen jó lesz.

2024.12.05

Dr. Tama Regina Rozamunda

2024.11.29

Oláh Kata

2024.11.23

Ánosiné Szklenár Tímea

2024.11.22

Tamás Mária

2024.11.14

Dessewffy Tímea

2024.11.12

Kovácsné Tóth Katalin

2024.11.11

Seres Krisztina

Teljesen kezdő vagyok, sosem tanultam angolul, így kissé nehezebb volt, hogy csak angolul beszélnek, de Olivér jól magyaráz végül meg lehet érteni. Ami engem zavart, hogy sokszor nem láttam leírva, amit mond, így nem is tudtam úgy megjegyezni a szavakat illetve nem értettem sokszor a szót (kiejtés). Az is zavart pl. hogy a számokat sem láttam leírva, max az órás résznél, de ott is csak minimálisat. Illetve nem igazán értettem meg bizonyos esetekben a szabályokat pl. ragozás mögöttük, ami engem pl. zavart. Összességében tetszett, csak ezek engem frusztráltak és így nehezebben sikerültek az utolsó gyakorló videók és nem volt olyan sikerélményem.

2024.11.11

Szántó Marianna

Újrakezdőként végre egy igazán érdekes nyelvtanítási módszerre leltem. Különleges, hogy az agyra gyakorolt hatással is tisztában vannak és jó tanácsokat kaptam a tudásanyag elmélyítéséhez.

2024.11.08

Mátyás Aliz

2024.11.05

Csóti Márton Gábor

2024.11.05

László-Fekete Andrea

2024.11.03

Gönczöl Katalin

2024.10.30

Molnár Attila

Sziasztok! Többszörösen újrakezdő vagyok. Nagyon örülök hogy ez az egyedülálló Angol oktatási anyag bekerült a Gerilla Mentor Klub tananyagai közé. Nem volt indokolt,de teljesen az elejétől kezdtem el az új Angol modul tanulást. Főleg azért hogy szokjam az új módszert és stabil alapokat fektessek le. Csak a legjobbakat tudom mondani erről a képzésről. Nagyban segített rögzíteni és megérteni dolgokat a korábbi Magyar- Angol, Angol - Magyar előadásokhoz viszonyítva. Kiválóan fölépített a tananyag ahogy eddig tapasztaltam. Külön dícséretes ahogy az írást is folyamatában gyakorolhatjuk. Én az összes írásbeli leckét megcsináltam, nem csak az ajánlottakat. Persze -mint mindenhez- itt is oda kell tenni magát az embernek. Volt kéthetes szünetem is, mert egyszerűen nem ment a tanulás. De most hogy ez az alap modul 1.befejezve, nagy motívációt adott a folytatáshoz. Talán ez volt a legnehezebb számomra. Ismét elölről kezdeni és majdnem két hónap alatt jutottam el ide... De a lényeg hogy kipipálva és jöhet a folytatás! Középfokú Angol nyelvvizsga a cél. Amit talán "negatívumként" tudok megemlíteni: az ábrák olykor nem egyértelműek. Főleg az "én" vagy "mi" esetében. Nem tudtam eldönteni hogy kire, mire mutat valójában. De ezt leszámítva, részemről öt csillag az értékelésem.

2024.10.28

Kocsor Krisztina

2024.10.27

Horváth Martin

Nagyon meg vagyok elégedve ezzel a képzéssel.

2024.10.27

Vámosi-Kovács Ágnes

Újrakezdőként jó ismétlés, megszilárdítja az alapokat.

2024.10.26

Szandai Szilvia

Egyszerűen zseniális!

2024.10.24

Varga-Boda Boglárka

2024.10.21

Széll László

2024.10.18

Miklós Kata

2024.10.17

Sitkei Tamás

2024.10.16

Gross Patrícia

2024.10.16

Kiss-Gerencsér Judit

Újrakezdőként nagyon hasznos volt, várom a folytatást. A videók sokat segítenek a megértésben.

2024.10.15

Márkus Márk

2024.10.14

Mihályi Hajnal

2024.10.14

Bugyjásné Kerekes Anikó

2024.10.12

Surman Bernát

2024.10.10

Borsi Beáta

2024.10.09

Káli Zsolt

2024.10.09

Dr.horváth Bernadett

A beszéd még nagyon nem megy, de megajándékozott Olivér a jé, értem, mit mond élményével, köszönöm!

2024.10.04

Vadász Mihály

Olivér nagyon jól magyaráz. A képek néha nem egyértelműek vagy beleolvadnak a háttérbe. Néha kevésnek bizonyult a válaszidő a képválasztásnál és a leckék végén a "kérdezz-felelek" videóban. Összességében nagyon sokat fejlődtem.

2024.10.01

István Turcsán

2024.09.30

Mendel János

2024.09.28

Mergel Ferenc

2024.09.23

Farkas Dorottya

2024.09.19

Matisz Miklós

2024.09.18

Fekete Aliz

2024.09.17

Nágl Csaba

2024.09.16

Vencel Andrea

2024.09.12

Szántó Péter

2024.09.10

Juhász Zsuzsa

2024.09.06

Somlyai-Szabó Szimonetta

Újrakezdőként nagyon hasznos volt.

2024.09.06

Illésné Dr. Karsai Krisztina

Beszéltet, memorizáltat és ismételtet úgy, hogy észre sem veszem. A legjobb módszer, amit valaha láttam. Örülök, hogy részese lehetek. A lányom is ezzel a módszerrel fog nyelvvizsgázni.

2024.09.06

Dióka Juliánna

2024.09.01

Kelemen Gabriella

A sötét alapon fehér rajzolt képek, néha nehezen láthatók.

2024.08.28

Szép Tímea

Hasznos volt, bízom benne, az önbizalom és a kommunikáció is megérkezik hamarosan. Pozitívumként éltem meg, hogy a kiejtésem, és a hallás utáni értésem sokat javult.

2024.08.27

Csikós Marianna

2024.08.26

Seres Gabriella

2024.08.25

Rósa Mónika

Én teljesen kezdő voltam és semmit sem tudtam angolul, de mostmár rengeteg mindent értek, hála ennek a tanfolyamnak. Nagyon tetszett minden, a sok ismétlés, a képek, a mutogatás és, h írni is tudtam emellett. (: Köszönöm, h ennyit fejlődhettetm!

2024.08.25

Holczinger András

2024.08.25

Ádám Zsolt

2024.08.24

János Szilárd

2024.08.23

Molnár Erika

2024.08.20

Mihály Nóra

Nagyon szuper oktató anyag! Sokszor fogtam bele az angol nyelv tanulásába, de a siker valahogy mindig elmaradt. Most lelkes vagyok és motivált. Szeretnék minél több modult elvégezni, elsajátítani. :)

2024.08.11

Szilágyi Ildikó

2024.08.09

Vecsera Zsolt

2024.08.05

Bali Annamária

2024.08.04

Kerekes József

2024.08.01

Szabó Mátyás Ferenc

2024.08.01

Gyetvai Ádám

2024.07.31

Mihály Ágnes

2024.07.30

Virág Anikó

2024.07.30

Szászi Renáta

2024.07.29

Szotyori Emese

Mivel kezdő vagyok az elején megijedtem, hogy minden csak angol nyelven lesz, és nem értem majd a mondatokat. De kellemesen csalódtam. Nagyon tetszik. Szuper:)

2024.07.28

Garics Levente

2024.07.24

Nagyné Tóth Diána

Teljesen kezdő vagyok. Tetszik a tananyagok felépítése. Szimpatikusak vagytok. De nagyon zavar a sok új szó. Elvesztem a fonalat és olyankor nincs siker élményem. Van bennem egy "Hogy lesz ebből tudás?" érzet. Nem adom fel, mert sokan írták, hogy jó lesz. Kiv áncsi vagyok rá.

2024.07.23

Szabó Tamás

2024.07.23

Bernáth Tamás

2024.07.20

Szegőné Németh Zsuzsanna

2024.07.17

Kövesdi Tímea

Nagyon jó volt végighallgatni és ismételni, mivel rengeteget felejtettem a korábban tanult angolból, pótolta az alapokat ez az remekül összeállított anyag. Köszönöm;

2024.07.17

Szakácsné Szűcs Erika

2024.07.16

Szeydl Rita

2024.07.15

Torma Timi

A leckék gyakorlatai fantasztikusak. :-) Egy hátrány volt, hogy a leckék első videói nem töltődtek be azonnal, mint az utolsóak, így emiatt az intenzításomat hátráltatta. A "javításra" adott leírások sem segítettek a megoldásban. :-(

2024.07.15

Adorján-Kopócsi Tímea

Nagyon örülök a lehetőségnek. Minden nap várom, hogy angolozzak. Két dolgot emelnék ki, a gyakorlatok utolsó videóiban rájöttem, hogy eddig mindig azt éreztem bármilyen angol órán, hogy folyamatosan le vagyok maradva, loholok a tanár után. Itt viszont a helyes válasz után, midig van 1-2 másodperc, amíg még végig tudom futtatni a válaszom, ha rossz vagy esetleg jó, átgondolom és így el tudom engedni, mire jön a következő kép. Eddigi tanulmányaim során ez nagyon hiányzott!!!! Ami nekem személy szerint nehezebb volt, amikor egy mondatban sok volt az új szó, akkor kicsit szenvedtem mire összeraktam. :-) De összességében imádom ezt a módszert.

2024.07.14

Szurdi Tamás

Nagyon szuper ez az oktatás. Már három évtizede olvasok (informatikai amerikai szakszöveget) angolul, chatelek is, ha kell, de a beszélt szöveget egyáltalán nem értem. Ha nagyon muszáj kifejezem magam szóban, de a választ csak nagyon ritkán értem meg (eddig életemben mindösszesen három hónapot tanultam hivatalosan tanárral angolul). A szóbeli kommunikációm "fejlesztése" (azaz nulláról felhozása) miatt kezdtem bele ebbe a tanfolyamba. Eddig mindent értettem, pedig csak angolul volt. Kíváncsian várom a történetmesélős részt, bár egy kicsit tartok tőle. Remélem jó lesz. Köszönöm a lehetőséget, eddig nagyon jó és hasznos volt számomra ez a tanfolyam.

2024.07.13

Vachterné Tóth Erika

2024.07.10

Otlecz Mónika

25 évig abban a hitben éltem, hogy engem nem lehet megtanítani az angol nyelvre. Egyszerűen nincs hozzá érzékem - mondta az akkori középiskolás angol tanárom. Most már büszkén mondhatom, hogy, de igenis van. Ez az oktatóanyag olyan önbizalmat adott, hogy most már elhiszem, én is el tudom sajátítani a nyelvet. Még nagyon az út elején járok, de tartom a javasolt tanulási napokat és időket. Azt vettem észre, hogy már nem kötelességből ülök le tanulni, egyszerűen élvezem. A napi rutinom része lett. Ami számomra is meglepő volt, hogy egyáltalán nem szótárazok, a szavak, kifejezések csak hallgatás és értő figyelem által rögzülnek. Megszerettem a korábban mumusként kezelt angolt és ezt ennek az oktatóanyagnak köszönhetem. Örülök, hogy a Gerilla csapat Olivéréket választotta. Köszönöm.

2024.07.09

Gorni Istvánné

2024.07.06

Moschnitzka Mónika

2024.07.05

Németh Ilona

2024.07.04

Oláh Márta

2024.07.03

Forgács Brigitta

Többet ért, mint a 1,5 éves hagyományos tantermi angolozás.

2024.07.02

Dr. Sápiné Hirzics Mariann

Tetszik a módszertan. Könnyen beilleszthető a mindennapokba.

2024.07.02

Dr. Rothermel Dániel

2024.06.30

Sasvári Izabella Beatrix

Nagyon tetszik ez a tanulási módszer. Úgy érzem sokkal jobban rögzülnek az új szavak is. Jó a végén a hangos feladat és az összegző írásbeli rész is.

2024.06.29

Pernyei Réka

2024.06.29

Deákné Mihálka Gabriella

2024.06.29

Kiss Mónika

Bár nem voltam kezdő szinten, mégis az első leckék egyikében volt számomra új szó. Nagyon szeretem, hogy mindenhez van kiejtés, amit lehet közben gyakorolni. (Egyszer véletlenül egy kb. 10 leckével korábbi anyagot néztem meg újra, és meglepett, hogy mennyire könnyen/simán ment a záró feladat. :) ) Nagyon szeretem.

2024.06.29

Müller Gyula

2024.06.28

Muszka Béla

2024.06.24

Kertészné Lázár Marianna

2024.06.23

Lukács Zsolt

2024.06.22

Lantos Beáta

2024.06.22

Koós Erika

2024.06.21

Kmetyó Mónika

Eddig nagyon tetszik ez a tanulási módszer. Bár így tanítanák a gyerekeket az iskolákban.

2024.06.21

Bába János

2024.06.21

Málnási Edit

2024.06.21

Csík Bertalan

2024.06.20

Bán-Major Emese

2024.06.20

Kostyák Zsuzsanna

2024.06.20

Ényi-Balázs Erzsébet

2024.06.19

Szalai Ferenc

Most fejeztem be. Szuper volt, sokminden helyére került, amit eddig nem tudatosan tudtam. Érzem magamon a fejlődést, már bátrabban szólalok meg angolul.

2024.06.19

Óhegyi Adrienn

2024.06.17

Óhegyi Adrienn

2024.06.17

Tiborczné Tóth Eszter

2024.06.14

Lázár-Koncz Andrea

2024.06.13

Villás Rita

Nagyszerű lehetőség, alig várom,hogy minden este leülhessek és tanulhassak. Köszönöm!

2024.06.10

Gera Róbert

2024.06.10

Vidáné Dr. Nagy Edina

2024.06.08

Antal Melinda

2024.06.06

Krémerné Csabai Krisztina

2024.06.05

Gulrich Tamás

2024.06.04

Cseri Barbara Réka

2024.06.04

Juhász Nóra

2024.06.03

Kiss Károly

2024.05.31

Dr. Franczel Péter

2024.05.26

Vadóczné Kocsi Erika

2024.05.25

Keresztessy Péter

Nagyon érthető és sok mindent helyre tett a fejembe.

2024.05.25

Virágos-Kis Ádám

2024.05.24

Gulyas Gabor

Pár lecke alatt az ember agya rááll és utána már könnyen megy a figyelem megtartása és kerülni a fordításos megértést.

2024.05.24

Sojnóczki István

2024.05.21

Ráczné Szarka Andrea

2024.05.20

Koltai Péter

2024.05.16

Raj János

2024.05.14

Gorni István

2024.05.14

Tóth Richárd Imre

2024.05.13