Modul 4: Beszédfejlesztő Történetek 4.

Ez a tananyag segít abban, hogy nagyot lépj előre: szókincs, nyelvi szerkezetek, kötőszavak stb. Végére stabil középhaladó nyelvhasználóvá válsz.

Kézikönyv a Beszédfejlesztő Történetek 4  és 5. feldolgozásához

A legfontosabb dolog a történetekkel kapcsolatban: csak annyit és úgy tedd, ahogy itt le van írva. A Javaslatok a tanulásodhoz anyagban adunk további instrukciókat, ezért azt is olvasd át, mielőtt belevágsz a tanulásba. Ha követed a leírtakat és nem kreálsz hozzá egyéb eljárásokat, tanulásod könnyed és örömszerző marad a tanulásod teljes időszakában.

Ne feledd: elérhetők vagyunk! Ha elakadsz vagy bizonytalan vagy magadban, küldj egy emailt nekünk!

Első és legfontosabb elv

A tananyag leckéin sorban haladj és egy nap maximum 1db történetet dolgozz fel! Ha napi 30-40 perced van, akkor a Tanulási javaslatok kézikönyvben megtalálod, hogyan tudod kisebb szakaszokra bontani az egyes leckéket.

Tehát, napi max. 1 történet, sorban haladva. Ezt az elvet ne hágd át: nyelvi készségeket építünk, nem rohanunk. A magyar nyelv hiányának köszönhetően a tanulás során a koncentráció erősödik, a koncentrált figyelem hossza növekszik. Az erős koncentrált figyelem eredménye az ún. mély tanulás.

Az éjszakai pihenés kötelező! Az új idegpályák építése agyunkban alvásunk során folytatódik: sokan élik át azt, hogy angolul álmodnak. Ilyenkor tudatalatti állapotunkban a neuronok újra és újra “kisülnek”, gyakorlatilag újra átéljük a nappali tapasztalatokat. Ilyenkor azonban más is történik: a kiszolgáló sejtek egyfajta szigetelőanyagot építenek a neuronok köré, ezzel szilárdítva meg az idegi kapcsolatot, ami végül reflexszé tud majd válni.

Tehát a tanulás nem csupán elméleti folyamat, hanem biológiai folyamat is. Ez sejt szinten fizikai építést jelent, amihez idő kell.

Többet szeretnél tanulni?  A tanulási javaslatok anyagban adunk erre is megoldást, de az elv adott: naponta max. 1db történet!

Fő feladat típusok

Prezentáció

Alapvetően igaz minden prezentációra, hogy a feladatod az, hogy a videót aktívan figyelve, tartalmilag megértsd a fő gondolatokat. A videót egyben nézd meg, ne állítsd le, mert a mélyebb értéshez és helyes következtetésekhez szükség van a sok példára.

Ebben a szakaszban „fülre dolgozunk”, azaz a hallás utáni értés készségét építjük, valamint mentális tréninget adunk, hogy hozzászoktassuk agyunkat az aktív gondolkodáshoz és a gyors következtetések meghozatalához.

A prezentációk esetében tehát a koncentrált figyelem a legfontosabb feladat. A nagyon szükségesnek érzed, a mélyebb értés elérése érdekében a videót többször is meg lehet nézni, de nem a szavakra koncentrálunk („Mit mondott itt? Azt az egy szót nem értettem.”), hanem a tartalomra.

Tapasztalat: 2-3 megtekintés után már nem tud az adott videó mélyebb értést biztosítani, így mindenképp lépj a következő videóra! Jó eséllyel a hiányzó részletek a lecke végére teljesen helyükre kerülnek.

A történetek videós prezentációi

Ahogy látni fogod, a történetek bemutatása videókon keresztül történik. A történet szókincsét a “történetben maradva” tárjuk fel. A szókincs elsajátítása azonban nem kötődik a történet prezentálásához, hanem a teljes gyakorlat során jutsz el oda, hogy a szókincset elsajátítod. 

Ne ragadj le tehát a  prezentációs videóknál, mert szókincs-instrukciókat folyamatosan adunk!

A történet prezentálása 2 videóban történik:

1) az első videó tágan dolgozik. Ez azt jelenti, hogy részletekbe menően tárja fel a szókincset, illetve “kalandozik el” a történet szókincsének mentén más területekre is, ezzel tovább tágítva a használt szóanyagot.

2) a második videó a történet gyors újraprezentálása, amely segít a történetet még jobban egyben látni. Itt a legnagyobb kihívást jelentő pontokat röviden még egyszer összefoglaljuk.

A többi prezentációs videó már a gyakorlatokhoz tartozik

Minden egyes feladattípust egy bemutató videó előzi meg. Ezeken a videókon keresztül tudod megérteni mindazt, ami ahhoz kell, hogy magabiztosan tudd a gyakorlatokat önállóan végezni.

A lényeg tehát: a prezentáció az aktív figyelésről szól. Ne pánikolj, ha nem minden szót értesz: ez nem fordítási gyakorlat, hanem a hallás utáni értés tréningje. Bízz magadban és természetes képességeidben.

Figyelmeztetés: bárminemű magyar fordítás vagy írásos jegyzetelés tönkreteszi a gyakorlatot. Ha késztetést érzel a fordításra vagy jegyzetelésre, ne tedd! Add meg a lehetőséget az angol gondolkodás létrejöttének. Lehet, hogy ehhez kell jó pár történet, de eljön az a pillanat, amikor az elme “megadja magát” és átáll az angolra.

Hallgasd meg a történetet!

A történet meghallgatásakor egy dolgod van: meghallgatni a történet felolvasását. Hallgasd meg a történetet a leirat nélkül, majd a leirat megnyitásával is, szemeddel követve a hanganyagot (a leiratot a lejátszó alatt tudod lenyitni). Ha kell, hallgasd meg harmadszor is, szemmel követve a történet írott verzióját.

A lecke utolsó szakaszában meg tudod hallgatni a kötőszavakkal felépített történetverziókat. Itt tudod majd ellenőrizni az írásos feladatodat is, a leirat alapján. 

Mondatépítés! (Audio #2-4)

A hangos gyakorlás minden esetben egy prezentációs videó után történik. Alapvetően igaz minden hangos gyakorlat esetében az, hogy a cél a nyelvileg tökéletes válasz megadása, valamint az értés és válaszadás felgyorsítása.

A Történetek 4. már nem kérdésekkel dolgozik: vagy kulcsszavakból kell egyszerű mondatot építened, vagy mondatokat kell komplex, összetett mondatokká szerkesztened. Tehát egy alapgondolatot (“input”) kell valamilyen módon manipulálnod, megváltoztatnod, megszerkesztened.

A hanggal történő gyakorlat feldolgozása a következőképpen zajlik:

  1. Hallgasd meg az alapgondolatot, input-ot.
  2. Az “input” (alapgondolat) elhangzása után szünet következik. A szünetben kell hangosan kimondanod a választ anélkül, hogy a lejátszót megállítanád. A szünet elegendően hosszú ahhoz, hogy a válaszod beférjen oda.
  3. A szünet után hallod a helyes választ, majd a következő kérdés előtt megint szünet. A szünetben kell hangosan elismételned a választ anélkül, hogy a lejátszót megállítanád. A szünet elegendően hosszú ahhoz, hogy az elismételt mondat beférjen oda.

A gyakorlatot minden esetben az elejétől a végéig, a felvétel megállítása nélkül kell elvégezni. Amennyiben hibázol vagy nem férsz be a szünetekbe (még nem gyorsultál fel a gyakorlathoz), a gyakorlat végén kezdd újra, és végezd addig, amíg hiba nélkül el nem tudod végezni a gyakorlatot.

Emlékezz: a lenyitható ablakban szemmel követheted  az elhangzó mondatokat!

Miért az ismétlés?

Ez egy tanuláspszichológiai kérdés: amennyiben a válaszod hibás volt, vagy nem fért be a szünetbe (azaz félkész volt), az ismétlés során a helyes mondat kimondásával az agyunk törli a hibás mintát, és a helyes mintával felülírja. Amennyiben válaszod helyes volt, az ismétléssel megerősíted a jó mintát.

Mi van, ha nem fér be a válaszod a szünetbe?

Ez eleinte – különösen a hosszabb válaszok esetében – megtörténik. Fontos, hogy ne állítsd le a hanganyagot. Ha nem férsz be a szünetbe és Connor a „szavadba vág”, hallgasd meg, amit mond, ismételd el a válaszát, és menj tovább. Azt fogod észrevenni, hogy ismételt gyakorláskor egyre gyorsabbá válsz: eleinte csak a válasz elismétlésekor, majd hamarosan már a válaszadáskor is beleférsz a szünetekbe.

Amikor minden kérdésre értve, hibátlanul és tempóban tudsz válaszolni, valamint hibátlanul és tempóban tudod a válaszokat elismételni, akkor van hivatalosan elvégezve a gyakorlat.

Time do some writing – írásbeli feladatok

2 ponton érdemes írásbeli gyakorlatot végezni: amikor elvégezted a kötőszavas gyakorlatot szóban, az Audio #3-nál, majd amikor elvégezted a második kötőszavas gyakorlatot, az Audio #4-nél. Mindkét esetben használd a lenyíló ablakban található jegyzeteket!

Az ellenőrzést legkönnyebben az Audio #5 és Audio #6 anyagokkal és azok leirataival tudod elvégezni: miután megírtad a mondataidat, hallgasd végig a kapcsolódó audio anyagot, majd nyisd le az ablakot és ahol szükséges, javítsd a hibáidat, a központozást is (vesszők, pontosvesszők stb.).

Miben segít az írásos gyakorlat?

Segít a helyesírásban, ugyanakkor biztosítja a mély, ismétléses gyakorlást: egy analitikusabb rálátást ad a már megismert/megtanult szavakra, szerkezetekre, hiszen az írás egy lassabb, mélyebb gondolkodást igénylő munkaforma.

Fontos megértened, hogy az írásbeli feladat csakis ebben a sorrendben tud igazán sikeres lenni: szóban, hallás után stabillá válni, majd később analitikusabban írásban ránézni a részletekre.

A kész történetvariációk (Audio #5-6)

Ezt a részt csak hallgatnod kell (illetve olvasva is hallgathatod). A gyakorlat során az előzőekben felépített történetvariációkat tudod egyben újrahallgatni, illetve a leiratokkal ellenőrizheted a saját írásos feladatodat.

Milyen intenzitással tanulj a történetekkel?

Amikor angol tanulásra kerül a sor, a nyelvtanulók jó része az alábbi két csoportba sorolhatók:

  • az egyik csoportba azok tartoznak, akik számára fontos az angol, de kevés idejük van rá;
  • a másik csoportba azok tartoznak, akik számára fontos az angol és a gyors előrehaladásért erejükön felül vállalnák a tanulást.

Hadd adjak instrukciókat arra vonatkozólag, hogy hogyan érdemes tanulnod, akármelyik csoportba is tartozol.

Ha van időd és a sebesség az elsődleges

A Beszédfejlesztő Történetek esetében naponta maximum 1, hetente maximálisan 6 történetet javaslok. Nem győzöm hangsúlyozni a pihenés fontosságát a nyelvtanulás során: egy új készség kialakulásakor agyunkban új idegpályák épülnek. Azonban az idegpályák “megerősítéséhez” a kiszolgáló sejteknek időre van szükségük.

Ez azt jelenti, hogy az idegpályák megerősítése az éjszakai alvás során folytatódik. Ha erre nem hagyunk időt, hanem “toljuk” az újabb és újabb tananyagot, agyunk nem tud lépést tartani biológiai szempontból. Erről itt találsz részletesebb írást: http://beszeljangolul.com/angol-tanulas-tehetseg-2/

Ha tehát van időd a tanulásra, egy-egy történetet egy nap alatt (ez kb. 90-120 perc alatt valósítható meg), esetleg 2 napos bontásban tanuld, de hetente 6 történetnél többet ne vegyél. Így mindvégig fit maradsz és stabilan építed egymásra a tudásod, ami végül stabil készséget eredményez.

Mi van akkor, ha nincs sok időd?

Egy-egy történet teljes szóbeli feldolgozása nagy átlagban kb. 90-120 percet vesz igénybe. Ez természetesen lehet valamivel több: mindig annyi időt szánj a gyakorlatokra, amennyire szükséged van. Az élő  tapasztalatunk és a visszajelzések alapján az eltérés tanuló és tanuló között a 20%-ot nem haladja meg.

Ha tehát nincs sok időd, javaslom, hogy oszd fel a történet anyagát napi kisebb egységekre az alábbiak szerint:

Beszédfejlesztő Történetek 4.: a 3 részes felosztás (3 napra elosztva egy-egy történet):

  • 1. rész: Prezentációk, Történet Audio anyag és Simple statements
  • 2. rész: Történet Audio anyag, Conjunctions A és Irásos gyakorlat A (plusz ellenőrzés az Audio #5 hanganyaggal és a leirattal)
  • 3. rész: Történet Audio anyag, Conjunctions B és Irásos gyakorlat B (plusz ellenőrzés az Audio #6 hanganyaggal és a leirattal)

Fontos, hogy új nap kezdetekor a történetet újra hallgasd meg párszor, hogy értve menj bele a gyakorlatokba, ahogy ezt a fenti tervben láthatod is!

Az intenzitás és rendszeresség kulcs!

Egyszerűen fogalmazva: jobb hetente 3 alkalommal kevesebbet csinálni, mint egy napra tenni egy komplett sztori feldolgozását és utána egy hetet kihagyni.

Ennek az oka a korábban említett agyi idegpályák épülésében keresendő: ideálisan, több napra elosztva dolgoztatni mentális izmainkat hatékonyabb, mint egyetlen egyszer “kifulladásig” megdolgoztatni azokat. Az idegpályák megerősödését az szolgálja, ha az impulzusok sokszor mennek rajta végig. Ha ez rendszeresen történik – naponta, két naponta -, az jelzés az agyunknak, hogy fontos dolog történik, ezeket az idegpályákat meg kell erősíteni, gyorsabbá kell tenni.

Alapelv tehát: hetente legalább 3 napot szánj az angolra a fenti beosztások valamelyikét alkalmazva, de hetente 1-2 napot iktass be pihenőnapként is. Ideális esetben ez az a napod, amikor egyáltalán nem dolgozol.

Hogyan dolgozz jól a prezentációkkal?

A prezentációk. Minden tananyagunk/tanfolyamunk motorja. Ezek adják az értést, ezek építik fel azokat a készségeket, amelyekkel valódi beszédkészséget fogsz tudni szerezni.

A prezentációkkal azonban van egy probléma: annyira egyszerű a feladat, hogy sok tanuló el sem hiszi, és olyan tevékenységeket kezd végezni, ami garantáltan elveszi a kedvét a tanulástól.

Íme néhány alapelv:

  • a prezentációk célja, hogy a kulcs tananyagot kontextusba ágyazva bemutassa neked: ez azt jelenti, hogy beszélek hozzád. A célom az, hogy a kulcsanyagot átadjam neked.
  • a prezentációk célja, hogy trenírozza a füledet: a kulcs tananyagot nem akarom listaként a kezedbe nyomni, ezért inkább “mesélek” róla. Ezzel a füledet hangolom az angolra – hallod a szavakat, nyelvi szerkezeteket. Ezen keresztül – tudat alatt – olyan dolgokat tanítok meg neked, amit észre sem veszel, de a későbbi tananyagokban lesz egy érzésed: “ezt már tanultam valahol”.
  • a prezentáció nem arra van, hogy mondatonként elemezd. Nem! A prezentációt elejétől a végéig meg kell/nézned maximális figyelemmel. Az értés nem az első mondatoknál alakul ki, hanem a prezentáció során valahol. Először egy sejtésed lesz majd egyre biztosabb leszel abban, ami történik, míg végül alig várod, hogy te magad is kipróbálhasd a dolgot.
  • a prezentáció nem a kiejtésedet hivatott javítani. Nem kell ismételni az ott elhangzottakat! Ezzel csak a figyelmedet osztod meg és veszélybe sodrod tanulásod hatékonyságát: az időt ölöd bele, de a végén nem érzed az eredményt.

Tehát: csak nézd a videókat és hagyd, hogy az értés kialakuljon! A gyakorlaton belüli tematikus ismétlődés garantálja, hogy ez megtörténik.

Mit tehetsz, ha nem értesz valamit?

Igen, tudom, hogy frusztráló, ha van egy szó/kifejezés, amit nem értesz, hiába is fülelsz. Mostanra azonban megismerhetted az alapelvet: a prezentációs videókat tartalmilag akarjuk megérteni, nem akarjuk szavakra bontani.

Mi van akkor, ha van egy gondolat/ kép/ szó, ami nem jön át igazán?

Amikor a prezentációs videókat szerkesztettem, igyekeztem olyan fotókat kiválasztani, amelyek a lehető legjobban mutatják meg azt, amit szeretnék átadni neked.

Persze, még így is lehet egy-egy kép, ami számodra bizonytalan, illetve lehetnek olyan szavak/ gondolatok, amiket nem jelenítek meg képen (vagy azért, mert nem tartottam fontosak, vagy mert úgy ítéltem meg, hogy nem okoz problémát). De csak óvatosan azzal a szótárral – nincs rá semmi szükség!

A történetek szavai nem a magolandó szólista!

Először is, mi nem magolunk. Mivel nem magolunk, így listákból sem tanulunk. Egy szó fontossága ott mutatkozik meg, hogy lépten-nyomon találkozunk vele.

Ez azt jelenti, hogy egy-egy nem tökéletesen értett szó nem teszi tönkre a gyakorlatot. A történetek segítségével a nyelvet egészében tanuljuk: kérdések és válaszok mentén, így a szó maga másodlagos.

Ha van tehát egy-két szó, amit nem értesz kristálytisztán a történetben, nincs tragédia! Sok tanuló a történetet tartalmilag megérti a prezentációk során, majd a kérdés-válaszok prezentációja során egyre mélyebb értésre tesz szert, és a történet végigtanulásával gyakorlatilag minden kitisztul számára. Ezt a lehetőséget meg kell adnod magadnak, ezzel fejlődik az értés készsége. A szótározás ezt tönkreteszi.

Ráadásul, ha egy szó valóban fontos, egy másik történetben újra találkozol vele, és ma máskor nem, hát majd ott megtanulod.

Vannak, akik ezt nehezen engedik el – mit tegyél, ha ilyen vagy?

A Történetek tananyagok zömmel olyan dolgokat érintenek, amiket képekkel könnyen meg lehet mutatni, tehát elvont dolgokat nem igazán tartalmaznak. A szótár helyett tehát irány a Google képkeresés!

Írd be a szót, amiben bizonytalankodsz, és kattints a “Képek” fülre. Ennyi. A fotók megadják az AHA-momentumot 🙂 Ha az sem, akkor marad a továbblépés és a türelem.

Hogyan gyorsulj fel a hangos gyakorlatokhoz?

Többen is megkerestek azzal a “problémával”, hogy egy adott ponton – amikor hosszabb válaszokat kell adni – nem tudják tartani a sebességet a hangfelvétellel. Hadd bontsam ketté ezt a problémát, hogy tudd, mit kel tenned, amikor ezzel a problémával találkozol.

Ha nem tudod, mi a kérdés és mit kellene válaszolnod

Ez akkor fordul elő, amikor a tananyag “nem ment át”, azaz a videókat értetlenül nézted végig: vagy a fáradtság miatt, vagy a tananyag nem volt számodra érthető.

A fáradtság ellenszere a pihenéshagyd az angolt, pihenj egy jót és másnap fuss neki újra.

Ha viszont a kérdéseket nem “veszed” (nem érted)vissza kell menned a prezentációkra és újranézni őket, míg “át nem megy” az, hogy hogyan kell a gyakorlatot végezned.

Ha összességében nehéznek érzed az anyagot – főleg nyelvszerkezetileg -, akkor a tananyag túl magas neked: érdemes visszalépni egyet és a Nyelvi Gyakorlattal illetve az eggyel lejjebbi Beszédfejlesztő Történetek anyaggal kezdeni. A Beszédfejlesztő Történetek a már jól megismert nyelvi szerkezeteket “járatja”. A fő kihívást tehát nem maguk a szerkezetek jelentik, hanem a szerkezetek változatossága és az új szókincs.

Ha érted a kérdést, de a nyelved (szád) nem reagál gyorsan

Ez egy nagyon érdekes probléma. Connor, aki anyanyelvi beszélő, azt az instrukciót kapta tőlem, hogy tisztán beszéljen, de a sebességet ne nagyon vegye vissza. Ennek a célja az, hogy reális sebességgel szokd az angolt.

A hanganyagok szerkesztésénél a szünetekben – amikor neked kell válaszolnod, illetve a választ elismételned – kb. +50%-nyi időt adtunk hozzá az eredeti mondatok hosszához. Tehát viszonylag szorosra lett szerkesztve a szünet, éppen azért, hogy referenciaként szolgáljon: ha a válaszod belefér a szünetbe, kellően felgyorsultál.

Amit a gondolat és a beszéd sebességéről tudnod kell

Azok, akik a fenti problémát említették, elmondták, hogy gondolatban megvan ugyan a válasz, épp csak a beszédszervek nem képesek megformálni a szavakat sebességgel.

Ne aggódj! A gondolatok megfogalmazódása sokszorosa a beszéd sebességének (a kutatások szerint 100-200x-os a gondolat sebessége a beszédsebességhez viszonyítva). Ha tehát a válasz benned van, akkor jó úton vagy még akkor is, ha a válaszadás sebessége még nincs ott.

Hogyan gyorsulj fel a kérdés/válasz gyakorlatokhoz? Ezt teheted, hogy túljuss a kezdeti nehézségen:

  • Amikor a hangos feladatokon dolgozol (Simple statements, Conjunctions A,B) végezd a gyakorlatot magadban. Az írott anyagot szemmel kövesd.
  • Próbáld a Connor mondata utáni szünetben hangosan elismételni a hallott mondatot. Ha nem megy elsőre, a hanganyag végeztével csináld újra.
  • Ha a válasz ismétlése már tempóban megy, próbálkozz a saját mondataiddal. Végezd saját tempódban: állítsd meg a felvételt és mondd ki a mondatot, majd a hallott mondatot hangosan is ismételd el, ezt már tempóban.

Ne ragadj le az adott történetnél!

Igaz, hogy a gyakorlatok elvégzésének definíciója az, hogy amikor sebességgel tudsz válaszolni, akkor vagy készen, mégis a történetek első szakaszában a fentiek alapján lehetsz rugalmas. A legfontosabb dolog az értés.

Ha tehát értve elvégezted az adott kérdés/válasz gyakorlatot a feljebb leírt módon, lépj tovább a következő gyakorlatra ill. történetre és meglátod: a sebesség meg fog jönni, csak tegyél bele erőfeszítéseket a fent leírt módokon. Az agynak kell egy kis idő, amíg a szükséges idegpályákat megerősíti.

Alternatív feldolgozás, ha úgy érzed, nehezen mennek az utolsó gyakorlatok (Conjunctions A és B) <<< az egyik leghatékonyabb eljárás!

Ezt az eljárást olyan tanulókkal dolgoztuk ki, akikkel napi kapcsolatban voltunk. Az eljárás célja, hogy továbbmozdítsuk a tanulót, ha leragadna a komplexebb gyakorlatokon.

Fontos alapfeltétel, hogy érted a kérdést és érted a válaszokat is, csak még nem vagy kész arra, hogy a választ sebességgel meg tudd formálni. Ezzel nincs baj, a beszédkészség alapját az értés képezi, szóval nincs pánik, ezt kell tenned (alapelv áll továbbra is: naponta 1 sztorin dolgozz):

1. Első körben dolgozz a történetek első szakaszán! Menj végig az összes történeten (emlékszel: 1 nap 1 történet), de csak a rövid mondatokat igénylő Simple Statements rész végéig végezd el a gyakorlatokat. Ez hozzászoktat a történetekhez és a rövidebb mondatokkal otthonosan tudsz majd mozogni. Kövesd a Tanulói kézikönyv utasításait!

2. Amikor a Simple Statements részeket megcsináltad minden történetnél, kezdj el dolgozni a kötőszavas gyakorlatokon: egyik nap az A részen (Conjunctions A), másnap pedig a B részen (Conjunctions B)!

Menj vissza tehát az első történethez és hallgasd meg újra a történet audio anyagát. Ennek leiratát követheted a szemeddel. Nem kell tehát a bevezető prezentációkat újranézned, csak a történet hanganyagát hallgasd meg újra párszor. Ez után ugord át a Simple Statements részt, majd ezúttal dolgozz az kötőszavas gyakorlatokon (Conjunctions A, B)!

Egyik nap csináld végig a Conjunctions A feladatot az írásbeli résszel (plusz ellenőrzés az Audio #5 hanganyaggal és a leirattal), majd másnap a Conjunctions B feladatot, szintén az írásos résszel (plusz ellenőrzés az Audio #6 hanganyaggal és a leirattal).

Ne feledd, minden új nappal a történetek audio anyagának meghallgatásával kezdj!

Látni fogod, hogy a kötőszavas gyakorlatok prezentációiban újra az egyszerű mondatokkal kezdünk, tehát ott kapsz egy gyors ismétlést. A sztorik mostanra még tisztábbak lesznek és sokkal könnyebnek is fogod érezni ezeket a gyakorlatokat. A napi 1 történet mennyiséget ne lépd túl!

A fenti 3 körös feldolgozással nagyon finom fokozatban lépsz előre a könnyebbtől a nehezebb, komplexebb felé

A fentiek alapján a napi tanulás kb 40 perc, és a 3 kör miatt 1 történetre összességében 3 napot szánsz. Ez pontosan annyi idő, mintha az egyes történeteket 3 részben dolgoznád fel, tehát időt nem veszítesz. 

A folytatás és a te sikered – oszd meg velünk!

A Beszédfejlesztő Történetek stabil alapokkal lát el téged, drasztikusan gyorsítja a gondolkodásod sebességét, illetve reflex-szerűvé teszi a legalapvetőbb szerkezeteket, ha mindent a szerint csinálsz, ahogy kézikönyvben és ebben a dokumentumban olvastad. A célunk az, hogy a tanulás sikeres és örömteli maradjon.

Dr. Tama Regina Rozamunda

Lassabban megy a feldolgozása mint elsőre gondolná az ember, de mindenképpen érdemes rászánni a szükséges időt mert rengeteg hasznos fordulatot megtanít.

2025.02.05

Mikolás Ákos

Köszönöm az alkotóknak, nagyszerű anyag.

2024.12.20

Kónyáné Kreutzer Melinda

2024.12.12

Mezei József

Élveztem a történetsorozatot, volt néhány új szó, kifejezés. A kötőszavak használatában kifejezetten sok újdonság volt számomra. Azt sajnálom, hogy a (sikeres) tesztkitöltés után nem láthatom, hogy melyiket rontottam el.

2024.11.25

Hegedűs Ákos

2024.11.07

Tóth Anita

2024.10.07

Dóra Tímea

2024.10.06

Gáspár Attila

2024.09.23

Bialkó Alexandra

2024.09.14

Juhászné Szabó Sarolta

2024.09.04

Szatmári Beáta

2024.07.05