Üzleti angol – Mindennapi kommunikáció a munkahelyen (4 hetes)

Visszajelzésed fontos számunkra! Kérünk, hogy adj visszajelzést csillagokkal és/vagy szövegesen is!

Képzési adatok

Üzleti angol – Mindennapi kommunikáció a munkahelyen (4 hetes) képzés

óraszám: 6 óra

kezdés: 2025.03.31.

vége: 2025.04.28.

ütemezés: heti 1 alkalom, hétfő, 17:15-18:45
1. alkalom: 2025.03.31 2. alkalom: 2025.04.07 3. alkalom: 2025.04.14  4. alkalom: 2025.04.28 (04.21. Húsvéthétfő elmarad)

Üzleti angol – Mindennapi kommunikáció a munkahelyen (4 hetes) képzés (elindult)

óraszám: 6 óra

kezdés: 2025.02.24.

vége: 2025.03.17.

ütemezés: heti 1 alkalom, hétfő, 17:15-18:45
1. alkalom: 2025.02.24 2. alkalom: 2025.03.03 3. alkalom: 2025.03.10 4. alkalom: 2025.03.17

Üzleti angol – Mindennapi kommunikáció a munkahelyen (4 hetes) képzés

óraszám: 6 óra

kezdés: 2025.01.20.

vége: 2025.02.17.

ütemezés: heti 1 alkalom, hétfő, 17:15-18:45
1. alkalom: 2025.01.20 2. alkalom: 2025.01.27 3. alkalom: 2025.02.10 4. alkalom: 2025.02.17

Üzleti angol – Mindennapi kommunikáció a munkahelyen (4 hetes) képzés (elindult)

óraszám: 6 óra

kezdés: 2024. november 18.

vége: 2024. december 16.

ütemezés: heti 1 alkalom, hétfő, 17:15-18:45
1. alkalom: 2024.11.18 2. alkalom: 2024.12.02  3. alkalom: 2024.12.09 4. alkalom: 2024.12.16

Üzleti angol – Mindennapi kommunikáció a munkahelyen (4 hetes) képzés (befejeződött)

óraszám: 6 óra

kezdés: 2024. október 14.

vége: 2024. november 04.

ütemezés: heti 1 alkalom, hétfő, 17:15-18:45
1. alkalom: 2024.10.14 2. alkalom: 2024.10.21 3. alkalom: 2024.10.28 4. alkalom: 2024.11.04

Miről szól a képzés?

Everyday Business English is for learners who wish to navigate the nuances of English like a native speaker, both in academic and professional settings. In this course, students will encounter a broad range of topics – from brainstorming and business etiquette to conflict resolution and intercultural communication – with the purpose of gaining functional dialogues, real-world applications, varied vocabulary, model phrases, and the language needed to collaborate with anyone.

A képzés tematikája

 

 

 

UNIT

LESSON

LEARNINGS

00

Introduction

-Overview of the course

-Expectations and introductions

 

01

Unit 1: Teamwork and Collaboration

-Project Management and Team Collaboration

-Brainstorming and Giving Opinions

-Creating Consensus

Vocabulary

Model phrases

Functional techniques and methods

Language for giving opinions

Collaborative group work

02

Unit 2: Communication and Interaction

-Intercultural Communication

-Professional Communication Styles

-Networking and Events

-Business Etiquette in Context

Vocabulary

Cultural dos and don’ts

Networking phrases and role-plays

Formal vs. informal language

Group discussion

03

Unit 3: Sales, Marketing, and Client Relations

-Sales and Marketing Communication

-Client Relations and Customer Service

-Conflict Resolution and Difficult Partners

Vocabulary

Persuasive language

Real-world applications

Phrases for conflict management and de-escalation

Expressions of politeness

04

Unit 4: Productivity and Change Management

-Time Management and Productivity

-Innovation and Change Management

-Professionalism During Periods of Change

Vocabulary

Collaborative group work

Group presentation

Goal setting

Feedback

Tréner

Margaret Bradfield

Margo is an American living and teaching English in Budapest. Prior to moving to Hungary, she worked in corporate America as a copywriter and copyeditor helping organizations and executives tell their stories effectively.  She believes there is power in knowing the language and nuances of business English, and, after more

Tovább olvasom »

A képzések felvételei

Endrődi Ádám

Margo is an amazing educator who truly cares about her students. She is really supportive and always takes time to help. I'm grateful that I learned from her and highly recommend her!

2025.03.19

Vörös Tamás

Good practices in regards of communication at a workplace, containing a lot of teamwork

2025.03.03

Vörös Tamás

Good practices in regards of communication at a workplace, containing a lot of teamwork

2025.03.03

Puskás Anett

2025.02.22

Németh Ágnes

2025.01.29

Szabó Edit

Due to illness I watched the last lesson from a recording, so I'm talking only 3 lessons of experience. Margo is a kind, attentive teacher and has elaborated very high quality material. However, the material is so large that there is hardly time to practice (30%). Since the presentations are available , reviewing in advance can add a lot to your lessons. Despite this I am happy to have participated, it was useful. Thank you Margo

2025.01.12

Madarasi Zoltán

Not only has Margo higlighted professionalizm in expressions to use, but she set couples of examples to listening each others and acting effectively on the lessons. Thanks a million Margo :-).

2024.12.17

Osztrogonácz Brigitta

Sajnos javarészt csak visszanéztem, de így is nagyon hasznos volt. A témák is, az érthetőség is jó volt.

2024.12.16

Szabo Szabolcs

2024.12.14

Hegedüs Erika

2024.12.13

Nagy Szilvia

We got to know very well-structured material during Margo's classes, with lots of panels useful in everyday business life. Margo is a very kind teacher, during the lessons she constantly encourages the students to actively participate, express their opinions, and exchange information. In my opinion, the occasional 2-3 group tasks in the break out room are sufficient.

2024.12.13

Lakatos Eszter

A tananyagot profin, nagyon jól felépített témakörökkel készítették. Margó kedves, vidám személyiség. Nekem hiányzik a több gyakorlat, sokszor úgy érzem, hogy nem vagyunk aktívan bevonva az órákba. Túl sok a felolvasás.

2024.12.01

Barbara Ölveczki

2024.11.28

Ábrahám Emese

2024.11.24

Csanády Zita Klára

Jól megválasztott témakörök, jól felépített tananyag hasznos kifejezésekkel. Sok újat tanultam. Köszönöm!

2024.11.16

Dr. Fehér Laura

I really like Margo’s communication, teaching method and sense of humour. It feels and helpes that she has former corporate experience. Yes, as others mentioned, we could spend more time in breakout rooms, but I guess it’s not her choice, the course is built up this way. Still a lots of opportunities and hints to improve our business communication skills. Awesome, great job ;)

2024.11.08

Petrománné Lipcsei Szilvia

2024.11.04

Végh-Ambrus Beáta

Tartalmilag gazdag a tananyag, látszik, hogy sok munkát beletett a tanár. Margo lelkesen, figyelmesen vezeti az alkalmakat, pozitív visszajelzéseivel bátorítja a felszólalókat. Sok témát felölel, ami egyúttal hátrány is, mivel a gyakorlás kárára megy. Az órák nagy része inkább előadás, mint kommunikációs gyakorlat. Jó lenne többet bevonni a hallgatóságot, a lexikai részek ismertetése, felolvasása helyett összegyűjtetni a résztvevőkkel az előzetes ismereteiket, aktivizálni a már meglévő szókincsüket. A példamondatokat a bemutatásuk után hasznos lenne gyakorlatba ültetni, többféle feladaton keresztül. Egy-egy breakout room erre nem elegendő. Mindezek kisebb csoportlétszámmal könnyebben megvalósíthatóak lennének.

2024.11.02

Kovács László

Kifejezetten Margo-t szerettem volna választani, mint US natív lektort, és nagyon örülök, hogy sikerült. Sajnos a számomra ideális hétfő azonnal elfogyott,így kénytelen voltam csütörtöknél maradni, ami kompromisszukkal együtt müködik csak. Ez talán az oktatónak is feltűnt, aktivitás terén, de igyekszem bekapcsolódni, amikor tudok. A csütörtököt leszámítva,nekem ez így tökéletes, kár hogy ennyire kompakt az időbeosztás, mert szívesen meghallgatnám egyéb témákban is, "átlag" amerikai szemszögből, de az óra végi question szekció a csütörtök miatt nálam már nem opció sajnos...

2024.11.01

Miklós Kata

2024.10.31

Illésné Dr. Karsai Krisztina

Gyönyörű kiejtés. Nagyon sok hétköznapi beszédfordulat, kiváló.

2024.10.22

Borza-Pozsár Erika

My favorite part today was working on and practicing our elevator pitch. Margo is so kind and open, and I truly feel like there’s no such thing as a wrong question or answer—it’s all about the opportunity to practice English. Thank you!

2024.10.21