Képzési adatok
Üzleti angol – Mindennapi kommunikáció a munkahelyen (4 hetes) képzés
óraszám: 6 óra
kezdés: 2025.03.31.
vége: 2025.04.28.
ütemezés: heti 1 alkalom, hétfő, 17:15-18:45
1. alkalom: 2025.03.31 2. alkalom: 2025.04.07 3. alkalom: 2025.04.14 4. alkalom: 2025.04.28 (04.21. Húsvéthétfő elmarad)
Üzleti angol – Mindennapi kommunikáció a munkahelyen (4 hetes) képzés (elindult)
óraszám: 6 óra
kezdés: 2025.02.24.
vége: 2025.03.17.
ütemezés: heti 1 alkalom, hétfő, 17:15-18:45
1. alkalom: 2025.02.24 2. alkalom: 2025.03.03 3. alkalom: 2025.03.10 4. alkalom: 2025.03.17
Üzleti angol – Mindennapi kommunikáció a munkahelyen (4 hetes) képzés
óraszám: 6 óra
kezdés: 2025.01.20.
vége: 2025.02.17.
ütemezés: heti 1 alkalom, hétfő, 17:15-18:45
1. alkalom: 2025.01.20 2. alkalom: 2025.01.27 3. alkalom: 2025.02.10 4. alkalom: 2025.02.17
Üzleti angol – Mindennapi kommunikáció a munkahelyen (4 hetes) képzés (elindult)
óraszám: 6 óra
kezdés: 2024. november 18.
vége: 2024. december 16.
ütemezés: heti 1 alkalom, hétfő, 17:15-18:45
1. alkalom: 2024.11.18 2. alkalom: 2024.12.02 3. alkalom: 2024.12.09 4. alkalom: 2024.12.16
Üzleti angol – Mindennapi kommunikáció a munkahelyen (4 hetes) képzés (befejeződött)
óraszám: 6 óra
kezdés: 2024. október 14.
vége: 2024. november 04.
ütemezés: heti 1 alkalom, hétfő, 17:15-18:45
1. alkalom: 2024.10.14 2. alkalom: 2024.10.21 3. alkalom: 2024.10.28 4. alkalom: 2024.11.04
Miről szól a képzés?
Everyday Business English is for learners who wish to navigate the nuances of English like a native speaker, both in academic and professional settings. In this course, students will encounter a broad range of topics – from brainstorming and business etiquette to conflict resolution and intercultural communication – with the purpose of gaining functional dialogues, real-world applications, varied vocabulary, model phrases, and the language needed to collaborate with anyone.
A képzés tematikája
| UNIT | LESSON | LEARNINGS |
00 | Introduction | -Overview of the course -Expectations and introductions |
|
01 | Unit 1: Teamwork and Collaboration | -Project Management and Team Collaboration -Brainstorming and Giving Opinions -Creating Consensus | Vocabulary Model phrases Functional techniques and methods Language for giving opinions Collaborative group work |
02 | Unit 2: Communication and Interaction | -Intercultural Communication -Professional Communication Styles -Networking and Events -Business Etiquette in Context | Vocabulary Cultural dos and don’ts Networking phrases and role-plays Formal vs. informal language Group discussion |
03 | Unit 3: Sales, Marketing, and Client Relations | -Sales and Marketing Communication -Client Relations and Customer Service -Conflict Resolution and Difficult Partners | Vocabulary Persuasive language Real-world applications Phrases for conflict management and de-escalation Expressions of politeness |
04 | Unit 4: Productivity and Change Management | -Time Management and Productivity -Innovation and Change Management -Professionalism During Periods of Change | Vocabulary Collaborative group work Group presentation Goal setting Feedback |
Tréner

Margaret Bradfield
Margo is an American living and teaching English in Budapest. Prior to moving to Hungary, she worked in corporate America as a copywriter and copyeditor helping organizations and executives tell their stories effectively. She believes there is power in knowing the language and nuances of business English, and, after more